Czy wiesz, że wyjęcie stóp spod kołdry ułatwia zasypianie? Zobacz 5 trików ze stopami, które warto znać!

Zdrowie Data publikacji: 01 lutego 2018

Stopy to bardzo interesująca część ciała. Mają one swoje wyjątkowe miejsce w medycynie chińskiej oraz akupunkturze. Podobno na stopach znajdziemy receptory odpowiadające za rożne organy naszego ciała. Ich odpowiednie uciskanie może łagodzić pewne dolegliwości. Dzisiaj przedstawimy wam pięć ciekawych trików z wykorzystaniem stóp, które warto znać.

1. Wyjmij stopy spod kołdry, szybciej zaśniesz

Brzmi to dziwnie, ale gdy wytłumaczymy Wam dlaczego tak się dzieje, stanie się to logiczne. Temperatura ciała spada w nocy co jest też jedną z przyczyn dlaczego zasypiamy. Podczas gdy śpimy w głębokim śnie temperatura obniża się jeszcze bardziej.

Badania pokazują, że podwyższona temperatura ciała nie sprzyja snowi, a wręcz go hamuje. Wyższa temperatura zwiększa czujność i sprawność umysłową jak i fizyczną czego dowodzą badania w The American Journal of Physiology z 2002 roku. W 2014 roku badania nad kofeiną potwierdziły, że ludzie nie śpią po wypiciu kawy bo kofeina zwiększa temperaturę ciała i hamuje tym samym sen. Badania na ten temat zostały opublikowane w Journal of Biological Rhythms.

Dlatego wszystkie czynności, które pomagają nam przed snem obniżyć temperaturę ciała tak naprawdę sprzyjają snu. Od dawna mówi się, że temperatura w sypialni powinna być niższa niż w innych pomieszczeniach bo to ułatwia sen. Teraz wiemy dlaczego.

Stopy są wyjątkowe. Posiadają specjalne naczynia krwionośne zwane zespoleniami tętniczo-żylnymi. Transportują one krew do żył zlokalizowanych pod powierzchnią skóry. Gdy stopy wystawimy na chłodniejsze powietrze spod pierzyny, krew pod powierzchnią skóry również się schłodzi i transportowana będzie do reszty ciała – droga powrotna prowadzi przecież przez nie całe.

Inne sposoby na problemy z zasypianiem

  1. Naturalne lekarstwo na bezsenność
  2. 9 potwierdzonych naukowo sposobów na łatwiejsze zasypianie
  3. Sok wiśniowy na lepszy sen
  4. Domowy środek poprawiający sen
  5. Kwiaty do sypialni, które poprawiają sen

2. Użyj piłki tenisowej do masażu stóp

Nie każdy ma czas czy pieniądze aby zaszaleć ze spa i pójść na profesjonalny masaż relaksujący. Jednak nic straconego, wystarczy Ci do tego piłka do tenisa. Taki relaksujący masaż możesz wykonywać nawet siedząc w pracy przy komputerze.

Po prostu połóż piłkę na podłodze, na niej połóż stopę i poruszaj nią do przodu i tyłu aby masować spód stopy. To naprawdę proste i przyjemne :)

3. Vaporub i stopy

Zwykle stosujemy go na przeziębienie, ale tak naprawdę bardzo fajne uczucie daje gdy wetrzemy go w stopy. Wetrzyj dobrze vaporub w stopy, załóż skarpetki i zobaczysz jak pomaga to w przeziębieniu, ożywia i daje uczucie świeżości.

4. Buty kupuj wieczorem, nigdy rano!

Niezależnie jakie buty kupujesz rób to wieczorem, nigdy rano. Dlaczego? Po całym dniu nasze stopy stają się szersze od wysiłku i zmęczenia. Jeśli kupisz buty rano mogą się wydawać w sam raz, ale pod wieczór okaże się, że są niewygodne.

5. Kupiłaś nowe buty i są zbyt obcisłe?

Wiele osób mówi, aby poczekać bo buty się rozciągną podczas noszenia. Tylko po co cierpieć skoro można wykorzystać prosty trik aby buty szybciej dopasowały się do naszej stopy? Wykonajcie kilka prostych czynności i już po jednym dniu noszenie nowej pary będzie bezbolesne.

  1. Przygotuj grubą parę skarpetek i nałóż ją na stopy
  2. Następnie nałóż buty, które są niewygodne
  3. Ustaw suszarkę na średnią temperaturę i zacznij ogrzewać buty z przodu
  4. W trakcie ogrzewania ich poruszaj palcami, rób to przez 5-10 minut
  5. Nie trzymaj strumienia powietrza w jednym miejscu
  6. Poczekaj aż buty i stopy ostygną, zobacz czy jest lepiej
  7. Czynność można ponawiać

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły