10 ważnych sygnałów, które wskazują, że pijemy za mało wody

Zdrowie Data publikacji: 07 czerwca 2017 / Aktualizacja: 2020-08-18

Woda jest motorem napędowym życia na naszej planecie. Jest niezbędna do tego abyśmy mogli przestać więc picie jej w odpowiedniej ilości jest wymagane do poprawnej pracy naszego organizmu. Wiele z nas pije jednak za mało wody. Od razu ma to swoje odzwierciedlenie w stanie naszego organizmu. Dzięki temu jednak możecie bardzo szybko zauważyć, że pijecie za mało.

1. Suche usta

Gdy poczujesz suchość w ustach lub nieprzyjemne uczucie i lepkość to może to oznaczać, że pijesz za mało wody. Woda nawilża błony śluzowe  w jamie ustnej i gardle, które pomagają utrzymać usta odpowiednio nawilżone.

2. Sucha skóra

Skóra to jeden z najważniejszych organów, który chroni nasze ciało. Ona również musi być odpowiednio nawilżona, a suchość skóry jest wskazówką, że dostarczamy jej zbyt mało wody. Sucha skóra zaczyna pękać, swędzieć lub łuszczyć się. Do tego jeśli ją uszczypniesz nie będzie od razu wracała do stanu pierwotnego. Jeśli zauważysz takie objawy zacznij pić więcej wody.

3. Uczucie pragnienia

To oczywisty objaw. Każdy kto raz miał kaca doskonale wie jakie to jest uczucie. Alkohol bardzo mocno odwadnia organizm dlatego potem pojawia się uczucie mocnego pragnienia. Wystarczy posłuchać co Ci mówi Twoje ciało :)

Spodobał Ci się ten artykuł? Polub nas!

4. Suche oczy

Gdy oczy robią się suche i przekrwawione to jest to często problem związany ze zbyt mała ilością płynów. Gdy jest za mało wody w organizmie również kanaliki łzowe zaczynają wysychać i nie nawilżają ścianek oka. Krańcowe odwodnienie objawia się tym, że nie możemy płakać, po prostu nie lecą nam łzy.

5. Bóle stawów

Przestrzenie między stawami składają się z tkanek, które w 80% wypełnia woda. Oczywiście mniej wody oznacza problemy ze stawami i mogą pojawić się nawet bóle. Może to prowadzić nawet do sanów zapalnych.

6. Długie trwanie chorób

Woda wypłukuje z naszego organizmu toksyny. Gdy pijemy jej za mało toksyny pozostają w organizmie i obniżają naszą odporność. Przez to zapadamy na choroby częściej, a ich trwanie jest dłuższe.

7. Masa mięśniowa spada

Twoje mięśnie również składają się głównie z wody. Gdy jej brakuje spada również objętość masy mięśniowej. Dlatego picie wody jest tak ważne podczas treningu czy pracy fizycznej.

8. Uczucie zmęczenia i senność

Gdy organizm jest odwodniony zaczyna pożyczać wodę z krwi. To obniża ilość tlenu, która jest transportowany wraz z krwią. Dlatego czujemy się zmęczeni oraz ospali.

9. Uczucie głodu

To już pomyłka naszego organizmu. Gdy brakuje nam wody zaczyna on myśleć „hmm, przydałoby się trochę jedzenia”. Dlatego czasami odwodnienie można po prostu pomylić z głodem. Warto wtedy sięgnąć po owoce i warzywa, które zawierają dużo wody jak ogórki czy arbuzy. Pamiętaj też jednak o tym by po prostu dostarczyć mu czystej wody.

10. Problemy z trawieniem

Brak odpowiedniego nawodnienia zmniejsza ilość śluzu w żołądku, który pomaga chronić go przed kwasem żołądkowym. Gdy brakuje nam wody pojawiają się problemy trawienne.

Źródło artykułu: https://brightside.me/article/12-important-signs-that-we-dont-drink-enough-water-36355/

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły