23 stycznia 2021

Jak jeść mniej kalorii niż potrzebujemy? Kilka prostych trików.

Najprostszą drogą do schudnięcia jest po prostu ujemny bilans kaloryczny. Na czym polega deficyt kaloryczny? Musimy po prostu dostarczać organizmowi mniej kalorii niż jest mu potrzebne. Swoje zapotrzebowanie kaloryczne możesz bardzo prosto obliczyć – zobacz nasz poradnik jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie.

Cały sekret tkwi teraz w tym byś wraz z posiłkami dostarczała mniej kalorii do organizmu niż to potrzebne. Wtedy zacznie czerpać on z rezerw tkanki tłuszczowej, a ty zaczniesz chudnąć.

Oczywiście w tym celu możemy liczyć kalorie i korzystać np. z aplikacji do ich śledzenia. Jest to jednak czynność angażująca i tak naprawdę wielu osobom szybko odchodzi chęć do ich monitorowania. Dlatego dzisiaj chcielibyśmy zaproponować Wam kilka trików, dzięki którym Wasze posiłki będą mniej kaloryczne. Dzięki temu możecie zacząć chudnąć bez liczenia kalorii.

Zrezygnuj z niektórych grup produktów

Oczywiście jak się zapewne domyślasz musisz zrezygnować ze słodkich przekąsek i fastfoodów. Te produkty są bardzo kaloryczne i potrafią zniszczyć cały dzienni bilans. Warto również zrezygnować z cukru i nauczyć się pić gorzką kawę lub herbatę. Pamiętaj też o tym, że dość kaloryczny jest również alkohol. Zobacz ile kalorii mają popularne alkohole.

Wybieraj pełnoziarniste węglowodany

Zastanawiasz się co ugotować do obiadu? Zamiast makaronu, który zwykle używasz kup pełnoziarnisty. Uczucie sytości pozostanie na dłużej, a posiłek będzie mniej kaloryczny. To samo dotyczy chleba.

Jedz dużo warzyw

Warzywa zawierają potrzebne nam do życia minerały i witaminy. Zawierają również substancje, które dają nam uczucie sytości i energię. Są jednocześnie przy tym mało kaloryczne. Dlatego warto zadbać o to by zawsze było ich wiele na naszym talerzu. Dzięki temu poczujemy się najedzeni, a nasz posiłek będzie miał dużo mniej kalorii.

Zwracaj uwagę na opakowania

Na każdym produkcie znajdziesz informację o kaloryczności podaną w kcal i kJ. Czym różnią się kcal od kJ tłumaczymy w jednym z naszych artykułów. Staraj się porównywać kaloryczność produktów i wybieraj te, które są mniej kaloryczne.

Pij dużo wody i to też przed samym posiłkiem

Nasz organizm potrzebuje ok. 1,5-2 l wody dziennie. Wodę możemy przy okazji wykorzystać do zmniejszenia objętości naszego żołądka przed posiłkiem. Wystarczy przed posiłkiem wypić szklankę wody.

Pamiętaj, aby posiłek jeść wolniej. Dzięki temu szybciej osiągniesz uczucie sytości. Zjesz mniej, a mniej dostarczonej organizmowi żywności to również mniej kalorii.

Zacznij gotować w domu

Wszelkie gotowe produkty są zazwyczaj bardzo kaloryczne. Zacznij gotować w domu. Takie dania zawsze są zdrowsze i zawierają mniej kalorii bo doskonale wiesz co do nich dodajesz.

Możesz też skorzystać z gotowych przepisów na lekkie potrawy. Na naszej stronie znajdziesz wiele propozycji na fit dania i dietetyczne potrawy.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.