5 niskokalorycznych węglowodanów, które możesz jeść i nadal chudnąć!

Gdy czytamy o różnego rodzaju dietach, węglowodany zazwyczaj stawiane są jako największy wróg. Eksperci twierdzą jednak, że są bezpieczne jeśli zachowamy umiar. Istnieją niskokaloryczne węglowodany, które nie tylko można jeść podczas diety, ale nawet pomogą nam schudnąć. Zobaczcie jakie to produkty i wypróbujcie!

1. Całe ziarna

Dostarczanie organizmowi błonnika pozwala zwiększyć metabolizm. Trawienie go jest dla naszego organizmu dużym wysiłkiem, a więc wymaga spalenia większej ilości kalorii. Dlatego jeśli kupujesz jakiekolwiek pieczywo szukaj takiego, które jest zrobione z pełnego ziarna.

2. Komosa ryżowa

Lubisz makaron czy ryż? Spróbuj zastąpić go w swojej diecie komosą ryżową. Pomaga ona spalić tłuszcz zwłaszcza na brzuchu i talii z czego na pewno ucieszy się wiele kobiet, a tym bardziej osób, które zmagają się z otyłością brzuszną. To jeden z najzdrowszych węglowodanów jaki możemy zjeść. Nie musisz się martwić, że jej przygotowanie jest trudne. Komosę ryżową gotuje się tak samo jak ryż, jedyna różnica to to, że przed gotowaniem należny ją wymoczyć. Dlatego przed ugotowaniem na przynajmniej 15, a najlepiej 30 minut wkładamy komosę do zimnej wody. Potem odsączamy ją i gotujemy w czystej osolonej wodzie.

3. Owies

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, a owies jest idealnym produktem właśnie na tę porę dnia. To dużo lepszy wybór niż pieczywo z rana, a dostarcza bardzo dużo energii i białka, co poprawia pracę naszego metabolizmu.

4. Zielone liście

Lubisz szpinak, jarmuż, sałatę? To świetnie bo powinnaś jeść ich jak najwięcej! Te produkty są bogate w błonnik, który nie jest rozpuszczalny w wodzie. Dlatego pomagają one spalać kalorie przez cały dzień. Dlaczego znajdują się one na tej liście? Pamiętajcie o tym, że zarówno owoce jak i warzywa również są źródłem węglowodanów jednak są niskokaloryczne, dlatego świetnie sprawdzają się na diecie.

5. Bataty

Jeśli lubisz bataty i możesz sobie na nie pozwolić to zacznij je jeść zamiast zwykłych ziemniaków. Będzie to miłe urozmaicenie od komosy ryżowej, brązowego ryżu czy kaszy gryczanej, które świetnie sprawdzają się na diecie, ale z czasem po prostu nam się nudzą. Zawierają one węglowodany, ale są one trawione dużo wolniej przez co dostarczają nam energii w bardziej zrównoważony sposób. Mamy kilka fajnych przepisów ze słodkimi ziemniakami, których musisz spróbować:

  1. Przepis na dietetyczne chipsy z batatów
  2. Bataty faszerowane kurczakiem na obiad
  3. Zupa krem z batatów
  4. Faszerowane słodkie ziemniaki
Skomentuj

5 niskokalorycznych węglowodanów, które możesz jeść i nadal chudnąć!