Twój brzuch jest duży, a wcale nie jesteś otyła? To może być powód!

Zdrowie Data publikacji: 10 listopada 2017

Duży brzuch nie zawsze oznacza otyłość. I nie mamy na myśli tutaj ciąży, ale zupełnie coś innego. Jeśli masz problem z odstającym brzuchem, a wcale nie jesteś gruba to problem może leżeć po stronie wzdęcie.

Weźmy za przykład osobę, która jest szczupła, nogi i ramiona są chude, ale brzuch nadęty jak balon. Nie raz możemy takie właśnie osoby spotkać, a powodem jest po prostu nadmiernie rozdęcie, które wynika z niewłaściwej diety i permanentnego gromadzenia się gazów w brzuchu. Dlatego duży brzuch nie zawsze musi oznaczać nadwagę.

Jeśli już wiemy o tym to co należy teraz robić? Sposobów na poradzenie sobie z tym problemem jest kilka i postaramy się Wam pomóc.

Pij więcej wody

Niedostateczna ilość wody może powodować wiele problemów zdrowotnych. Gdy pijemy jej za mało pojawiać mogą się również wzdęcia. Dlatego zacznij pić od 6 do 8 szklanek wody dziennie i skorzystaj z kolejnych rad, aby zlikwidować problem.

Zaparcia

Jeśli wzdętemu brzuchowi towarzyszą zaparcia to jest to problem, z którym musisz walczyć. Na zaparcia jedz więcej naturalnego błonnika, możesz też przygotować bardzo prosty koktajl

Składniki

  • plasterek świeżego ananasa
  • sok z 1 pomarańczy
  • 2 figi
  • 2 śliwki
  • łyżka otrębów pszennych
  • łyżka siemienia lnianego

Odstaw napoje gazowane

Napoje gazowane powodują wzdęcia. Dlatego należy odrzucić wszystkie napoje z bąbelkami. Należy do nich również piwo, ale najlepiej po prostu zrezygnować na jakiś czas z alkoholu.

Oczyść jelita

W jelitach może zalegać nawet 9kg złogów pokarmowych. One również powodują, że Twój brzuch wygląda na większy niż jest w rzeczywistości. Aby je usunąć możesz wykorzystać kilka naturalnych składników.

  1. Pij więcej wody
  2. Sok jabłkowy (pijemy po szklance soku kilka razy dziennie, popijamy szklanką wody)
  3. Sok z cytryny
  4. Produkty bogate w błonnik

Jedz wolniej

Powodem wzdęć może również być zbyt szybkie jedzenie. Dlatego staraj się jeść wolniej niż zwykle. Przygotuj sobie szklankę wody i co jakiś czas popijaj aby spowolnić tempo spożywania posiłku. Możesz też spróbować coś czytać w trakcie jeśli przynosi Ci to trudność.

Odstaw produkty powodujące wzdęcia

Istnieją produkty, które szczególnie negatywnie wpływają na nasz brzuch powodując wzdęcia. W tym przypadku kategorycznie powinniśmy ich unikać.

  1. Brokuły
  2. Kalafior
  3. Kapusta
  4. Zbyt duża ilość soli
  5. Rośliny strączkowe
  6. Nabiał w zbyt dużych ilościach
  7. Potrawy smażone
  8. Guma do żucia

Naturalne lekarstwa na wzdęcia

Istnieją produkty spożywcze, które przeciwdziałają wzdęciom. Warto włączyć je do swojej diety.

  1. Imbir
  2. Napar z rumianku, mięty, szałwii

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły