Otyłość brzuszna – zobacz co jest powodem!

Czym jest otyłość brzuszna? Jest to sytuacja, w której więcej tkanki tłuszczowej odkłada się w okolicach brzucha i na nim. Otyłość niezależnie od formy jaką przybiera jest problemem, którego nie należy lekceważyć. Prowadzi ona do wielu chorób, które mogą nawet doprowadzić do śmierci. Jednak to otyłość brzuszna od lat najbardziej martwi dietetyków. Dlaczego?

Otyłość brzuszna

Otyłość brzuszna może dużo bardziej przyczynić się do problemów zdrowotnych niż tkanka tłuszczowa odkładająca się w innych miejscach na naszym ciele. Dlaczego tak jest? Prowadzi ona najczęściej do nadciśnienia i cukrzycy. To natomiast bardzo mocno zwiększa ryzyko chorób krążenia, których następstwami mogą być zawał czy udar mózgu. Obydwa te przypadki jak wiadomo mogą skończyć się śmiertelnie jeśli odpowiednio szybko nie otrzymamy pomocy. Nawet gdy uda nam się z tego wyjść, nasze życie diametralnie się zmienia.

Skąd mam wiedzieć, że dotyczy mnie problem otyłości brzusznej?

Jest na to prosty test. Wystarczy, że zmierzysz obwód brzucha w talii. Jeśli przekroczy 88 cm w przypadku kobiet i 94 cm w przypadku mężczyzn oznacza to otyłość brzuszną, którą często też nazywa się trzewną czy centralną. W takim przypadku należy zacząć z nią walczyć.

Przyczyny powstawania otyłości brzusznej

Znamy już zagrożenia, warto wiedzieć więc jakie mogą być przyczyny jej powstawania. Nie odkryjemy tutaj jednak ameryki, ale to bardzo dobrze. Powstawanie tego typu otyłości jest związane po prostu ze złym trybem życia i odżywiania się. Dlaczego to dobrze? Bo na to mamy wpływ i możemy zacząć walczyć z otyłością brzuszną zmieniając swoje codzienne nawyki.

Jeśli jednak uważasz, że Twoja dieta i tryb życia nie wskazywałyby na rozwój tego typu otyłości to warto w takiej sytuacji skontrolować hormony. Może to być powodem nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Jak walczyć z otyłością brzuszną?

Konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych oraz stylu życia. Zacznij od weryfikacji tego co jesz. Wybieraj chude mięso – najlepiej drobiowe. Zrezygnuj z produktów wysoko przetworzonych. Zastąp białe pieczywo razowym. Ogranicz ilość tłuszczu również podczas smażenia. Za to wprowadź do swojej diety zdrowe tłuszcze, które możesz czerpać np. z ryb czy awokado. Świetną rybą jest łosoś, więcej o nim możesz dowiedzieć się tutaj.

Staraj się jeść regularnie w równych odstępach czasu. Najlepiej pięć posiłków dziennie w trzygodzinnych odstępach czasu. Jeśli omijasz posiłki, Twój organizm zaczyna gromadzić rezerwy w postaci tkanki tłuszczowej. Nie wie bowiem kiedy znów dostanie potrzebny mu zastrzyk energii, dlatego potrzebuje zapasu, z którego będzie mógł skorzystać.

Nie bez znaczenia jest też aktywność fizyczna. Nie musisz jednak od razu zapisywać się na siłownię. Wystarczy zacząć od spacerów. Spacery bardzo dobrze wpływają na ogólne zdrowie naszego ciała. Oto 10 rzeczy, które zacznie się dziać z Twoim ciałem gdy zaczniesz regularnie spacerować:

  1. Poprawi się Twoja koncentracja, zmniejszysz ryzyko choroby Alzheimera
  2. Poprawi się Twój wzrok
  3. Zapobiegniesz chorobom serca
  4. Zwiększysz pojemność płuc
  5. Poprawisz działanie trzustki
  6. Poprawisz trawienie
  7. Wzmocnisz mięśnie
  8. Szybciej schudniesz
  9. Zmniejszysz ból pleców
  10. Poprawisz kondycję stawów

Ile trzeba chodzić dziennie aby schudnąć?

Przeciętnie spacerujemy w tempie 6.5 km/h. Podczas godziny możemy dzięki temu spalić aż 400 kcal. Oczywiście zadowalające efekty osiągniesz w połączeniu z odpowiednią dietą. Dzięki temu bez większego wysiłku możesz zacząć chudnąć 1-1.5 kg tygodniowo co jest zdrową normą. Szybsze chudnięcie może negatywnie odbić się na Twoim zdrowiu.

Skomentuj

Otyłość brzuszna – zobacz co jest powodem!