13 września 2019

Co zamiast słodyczy?

Jesteś na diecie, ale ciężko jest Ci zrezygnować ze starych przyjemności i nadal sięgasz po słodycze? Nie łatwo jest z tym wygrać i czasem nie warto całkowicie rezygnować z przyjemności. Tracimy wtedy motywację do odchudzania. Dieta staje się dla nas czymś nieprzyjemnym, pewnego rodzaju przymusem. Nie powinniśmy do takiej sytuacji dopuszczać. Wtedy bardzo często zostaje ona porzucona. Dlatego zamiast rezygnować z przyjemności lepiej jest zastąpić słodycze innymi produktami, które również są smaczne i dostarczą nam słodyczy, ale jednocześnie ich kaloryczność jest dużo mniejsza!

Batoniki, czekoladki, cukierki

Tego rodzaju słodkości świetnie rekompensują owoce jedzone w całości czy koktajle, które możemy z nich zrobić. Jeśli lubimy koktajle mleczne to mleko najlepiej jest zastąpić kefirem lub jogurtem naturalnym.

Ciastka i wafelki

Tutaj z pomocą przychodzą nam domowe wypieki. Również na naszej stronie znajdziecie wiele przepisów jak np. przepis na fit ciastka owsiane z masłem orzechowy. Przygotujcie je sobie, schowajcie do dużego słoja, a gdy najdzie Was ochota zamiast sięgać po ciastka w cukierni wyjmijcie sobie ciasteczko ze słoika i zjedzcie ze smakiem, ale bez wyrzutów sumienia.

Ciasta z margaryną, masłem, cukrem, mąką pszenną

Wszelkiego rodzaju bułeczki słodkie, ciasta czy ciasteczka maślane to łakome kęski, ale przy tym bardzo kaloryczne. Warto je zastąpić ciastami pieczonymi w domu na pełnoziarnistej mące czy z mniejsza ilością cukru – a najlepiej aby go w ogóle nie było. Kremy na tłustej śmietanie możecie zastąpić takimi na jogurcie czy chudym serku. Jest wiele sposobów, poniżej znajdziecie kilka przepisów, którymi warto się zainteresować.

Desery z duża ilością cukru i śmietaną

W każdym deserze znajduje się cukier, a do tego często zawierają one słodkie śmietanowe sosy. Można je zastąpić bardzo prosto zdrowym deserem na bazie jogurtu naturalnego, owoców czy musu z owoców i dodatków.

Słodkie napoje

Nie ma nic gorszego niż słodkie napoje, które w jednej szklance potrafią zawierać kilka łyżeczek cukru. Nawet woda smakowa ma dużo cukru, dlatego trzeba bardzo uważać i sprawdzać na opakowaniu jaka jest zawartość cukru na 100 ml. Pamiętajcie, że łyżeczka cukru to 5 g. Oznacza to, że np. puszka Coli ma 7 łyżeczek cukru!

Jogurty owocowe

Wydaje się, że jogurty owocowe są fit. Mają przecież owoce, a do tego to jogurt. Przecież jogurt naturalny jest zdrowy i dietetyczny. Niestety nie w przypadku jogurtów owocowych. One zawierają sporo cukru. Dlatego najlepiej jest kupić jogurt naturalny i dodać do niego owoce w kawałkach lub po prostu zblendować je z jogurtem.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.