10 porad, które pomogą Ci schudnąć bez większego wysiłku

Kategoria: Zdrowie
Data publikacji: 2017-10-13

Każda z nas marzy o świetniej sylwetce, ale nie każda z nas chce się katować dietami i ćwiczeniami aby osiągnąć zadowalające wyniki. Na szczęście wcale nie jest to potrzebne. Można to zrobić lżej, a jedynym minusem, z którym trzeba się pogodzić to po prostu to, że potrwa to dłużej. Myślę jednak, że w zamian za komfort psychiczny i lepsze samopoczucie gra warta jest swojej ceny. Dzisiaj przedstawimy Wam dziesięć porad, które pomogą Wam schudnąć bez większego wysiłku.

1. Uprawianie sportu

Codzienne treningi to klucz do szybkiej i zdrowej utraty wagi. Jeśli jednak nie lubisz tego robić to po prostu tego nie rób. Nie ma sensu się katować. Udowodnione zostało bowiem, że wszystkie umiarkowane aktywności fizyczne pozwalają dziennie spalić prawie tyle samo kalorii co wizyta na siłowni ponieważ nasz organizm ma zdolność przystosowania się.

Zaobserwuj nas na Facebooku

2. Aktywność traktuj jako styl życia, a nie karę

Aktywność powinna stać się stylem Twojego życia. Nie każdy lubi ćwiczyć więc i jeśli ty tego nie lubisz to po prostu tego nie rób. Nie ma sensu by odchudzanie Cię unieszczęśliwiało. Postaraj się jednak wprowadzić w swoje życie aktywność taką jaka sprawia Ci frajdę. Może będzie nią chodzenie po górach? Spacerowanie po mieście i fotografowanie różnych rzeczy? Na pewno znajdziesz coś co sprawi Ci radość :)

3. Waż się regularnie

Regularna kontrola wagi powinna być Twoim rytuałem. Waż się co dwa dni. Pamiętaj by robić to zawsze o tej samej porze, najlepiej rano po porannej toalecie, ale jeszcze przed śniadaniem. Przeczytaj tutaj jak poprawnie się ważyć. Zawsze zapisuj swoją wagę i monitoruj postępy. Możesz też mierzyć obwód poszczególnych części ciała aby zobaczyć jak ubywa centymetrów i czerpać motywację do dalszej pracy nad sobą.

4. Jedz probiotyki

Naturalne źródło probiotyków jest bardzo ważne podczas każdej diety. Dietetycy zalecają by podczas diety redukcyjnej codziennie spożywać jogurt naturalny albo kefir. Dlatego zrezygnuj z jogurtów owocowych i spróbuj jeść jogurty naturalne. Możesz dodać do niego owoców i zjeść na drugie śniadanie.

5. Dodaj do swojej diety groch, fasolę i ciecierzycę

Dodają one energii, utrzymują uczucie sytości i jednocześnie nie zawierają dużo kalorii co pomaga nam usuwać zbędne kilogramy. O właściwościach ciecierzycy i o tym jak ją przygotować pisaliśmy nie dawno tutaj. Możesz je dodawać do obiadu np. zamiast ziemniaków.

6. Pamiętaj o tym, że białko jest ważne

Żywność bogata w białko jest bardzo ważna podczas diety i pomaga szybciej tracić kilogramy. Organizm potrzebuje białka i tłuszczów, węglowodany dodają mu energii. Nie możemy z nich rezygnować, ale powinniśmy po prostu mądrze z nich korzystać. Dlatego nie rezygnuj z jajek, mięsa czy twarogów. Jedz je, ale w lżejszej wersji. Mięso bez panierki, jajka bez kiełbaski, a twarogi chude i z jogurtem naturalnym zamiast śmietany.

7. Jedz na mniejszym talerzu

To bardzo ciekawy trik psychologiczny. Ta sama porcja na mniejszym talerzu wygląda na większą i bardziej sycącą. Dlatego jedzenie z mniejszych talerzy pomaga ograniczyć ilość zjedzonego pożywienia. Warto też jeść wolniej, aby nasz mózg miał szansę powiadomić nas o tym, że jesteśmy już syci. Jedząc szybko możemy przejeść się zanim w ogóle żołądek zda sobie sprawę z tego, że jest już pełen.

8. Stosuj kontrastowy obrus do jasnej zastawy

Dlaczego? Chodzi o proste wrażenie iluzji  Delboeuf’a. Baania pokazują, że osoby, które zastosowały ten sposób średnio jadły o 21 procent mniej niż inne. Iluzja działa w bardzo prosty sposób. Ludzie wieżą, że rozmiar okręgu jest mniejszy jeśli jest otoczony dużym kontrastowym okręgiem, w tym przypadku obrusem. To samo dotyczy wcześniej wspomnianej wielkości talerza.

9. Kontroluj kalorie

Nie chodzi o to abyś sprawdzała bilans kaloryczny wszystkich posiłków dziennie co do jednej kalorii. Bardziej chodzi o to abyś mniej więcej wiedziała ile kalorii dziennie spożywasz. Jeśli chcesz chudnąć ilość spożywanych kalorii powinna odpowiadać Twojemu zapotrzebowaniu. Biorąc pod uwagę, że zastosowałaś wcześniejsze porady, czyli prowadzisz umiarkowaną aktywność fizyczną i odżywiasz się zdrowo to potrzebujesz ok. 1500 kcal dziennie. Przyda Ci się do tego tabela kalorii oraz czytanie informacji zawartych na opakowaniach.

10. Czytaj etykiety

Na etykietach znajdziesz bardzo wiele cennych informacji. Przede wszystkim znajdziesz informacje o zawartości kalorii, a to już mówi Ci czy dany produkt warto kupić czy nie. Np. dobry sok owocowy to taki, który zawiera do ok. 50kcal na 100ml. Kupując przekąski sprawdzaj również by znacznie nie przeskoczyć swojego bilansu energetycznego. Dlatego jeśli już zjadłaś wszystkie posiłki i dodatkowo chcesz zjeść batonik, który ma 500kcal to już wiesz, że to za wiele. Do tego unikaj produktów, które zawierają dużo cukru. 1 łyżeczka cukru waży 5g. Taka ilość cukru daje nam 20kcal. W puszce Coli znajduje się 35 gramów cukru, to daje nam 7 łyżeczek i 140kcal.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły