Chcesz kontrolować swoją wagę, ale czy masz pewność, że ważysz się poprawnie?

Kategoria: Zdrowie
Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2017-04-08

Jeśli chcesz kontrolować swoją masę ciała to oprócz stawania na wadze musisz pamiętać o kilku rzeczach aby ważyć się prawidłowo.

Jak się prawidłowo ważyć

Optymalne warunki to po prostu takie same warunki dla każdego ważenia. Pamiętaj aby zawsze warzyć się o tej samej porze. Najlepiej rano przed śniadaniem, ale już po porannej toalecie. Płyny zatrzymane w nocy przez organizm mogą również sporo ważyć. Dlatego warto przed ważeniem załatwić wszystkie swoje potrzeby i dopiero stanąć na wadze.

Zaobserwuj nas na Facebooku

Aby kontrolować swoją wagę nie warto ważyć się codziennie. Wskazania mogą być bardzo różne, wszystko zależy od tego co było dzień wcześniej. Jeśli wypiliście trochę alkoholu lub zjedliście dużo słonego wasza woda w organizmie zatrzyma się. Waga więc pokaże więcej, a już za dwa trzy dni może pokazać 2 kilogramy mniej. To będzie efekt jedynie zatrzymania płynów.

To samo dzieje się przed miesiączką. Woda w naszym organizmie zatrzymuje się więc i na wadze zobaczycie więcej kilogramów. Jest to jednak wynik nieprawdziwy i nie miarodajny. Dlatego podczas ważenia należy zapewnić zawsze zbliżone w jak największym stopniu warunki nie warto ważyć się codziennie. Dopiero zmiany na przestrzeni tygodnia lub tygodni mogą pokazać nam tendencję naszej wagi – spadkową lub wzrostową.

Dlatego wybierz sobie najlepszy dla siebie dzień tygodnia na ważenie. Staraj się przed nim nie pić alkoholu, ani nie jeść dużo słonego jedzenia. Stroń również od fastfoodów i gotowych dań, które również zawierają dużó soli, która może powodować zatrzymanie wody. Wybierz też termin odległy od zbliżającego się okresu i zważ się, a następnie zapisz wynik. Po tygodniu zrób to samo.

Pamiętaj, że wahania wagi są normalne. Nigdy nie ważymy dokładnie tyle samo, zawsze możemy mieć więcej wody w organizmie lub odpadów metabolizmu w jelitach. Dlatego nie przejmuj się małymi wahaniami wskazówki Twojej wagi. Zwracaj uwagę na tendencję, czyli to czy waga przez kilka tygodniu utrzymuje się lub spada. Gdy wzrasta to może być sygnał, że czas na dietę.

Warto też zaopatrzyć się w wagę, która potrafi mierzyć zawartość wody oraz tkanki tłuszczowej w organizmie. Wtedy dokładniej możemy obserwować co się dzieje z naszym organizmem. Czy dany wzrost wagi to jedynie wynik zatrzymania wody czy może wzrost tkanki tłuszczowej.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły