Te wskazówki pomogą Ci schudnąć bez ćwiczeń!

Zdrowie Data publikacji: 09 listopada 2017 / Aktualizacja: 2022-02-20

Wiele osób powie, że nie można schudnąć bez ćwiczeń. Jeśli tak mówią to bądźcie pewne jednego, po prostu nigdy tego nie zrobiły. Z własnego doświadczenia wiem, że można i to bez większych problemów. Sama dieta wystarczy by zrzucić nawet kilkadziesiąt kilo, dlatego nie słuchajcie tych, którzy mówią, że się nie da.

Czy nie warto zatem ćwiczyć? Warto, ale według mnie z innego powodu. Ćwiczenia będą powodowały, że Wasze ciało będzie wyglądać lepiej, a skóra będzie mniej obwisła. To jest jeden z dużych minusów gdy do zrzucenia mamy bardzo dużo kilogramów i będziemy robić to jedynie dietą.

Nie traktuj ruchu jako zbyteczny

Moja pierwsza rada, którą mogę Wam dać. Nie traktujcie ruchu jako niepotrzebny. To, że się da schudnąć bez ćwiczeń nie oznacza, że macie unikać ruchu. Jest okazja to róbcie jak najwięcej aktywności fizycznej. Spacery, jazda na rowerze, pływanie. Dzięki temu będziecie czuć się lepiej. Będziecie chudnąć szybciej, a Wasze ciało będzie wyglądać piękniej. 20 minut spaceru każdego dnia potrafi już dużo działać.

Nigdy się nie głodź

Dietetyczka, która prowadziła moją dietę zawsze ganiła mnie za to, że idę spać głodna. Nasz organizm jest oparty o schematy, które wytworzone zostały na przestrzeni tysięcy lat ewolucji człowieka. Dzisiejszy dobrobyt i łatwo pozyskania pożywienia nie był obecny zawsze. Dlatego nasz organizm ma podstawowy mechanizm obronny, gdy brakuje jedzenia zaczyna gromadzić zapasy w postaci tłuszczu by potem móc z nich skorzystać.

Dlatego podczas diety jest bardzo ważna systematyczność jedzenia. Nigdy też nie powinniśmy pozostawiać z uczuciem głodu. Gdy czujesz, że musisz coś zjedz, po prostu zjedz coś lekkiego. Lepiej jest sięgnąć po jakiś owoc czy sałatkę niż pozostać z uczuciem głodu. Naprawdę! Tym bardziej, że nasz organizm uczy się.

Zmniejsz ilość spożywanych kalorii

Gdy ćwiczymy możemy trochę inaczej dysponować spożytymi kaloriami, ale gdy nasze odchudzanie polega tylko na diecie to bardzo mocno musimy uważać na bilans kaloryczny. Jeśli spożywasz 2000 kalorii dziennie zmniejsz je do 1300-1500 kcal. To już mało, ale pozwoli relatywnie szybko schudnąć. Spożywane kalorie możesz kontrolować za pomocą kalkulatora kalorii.

Pamiętaj również, że liczy się nie tylko to ile jesz, ale co jesz. Staraj się aby Twoje posiłki były zróżnicowane, bogate w białko, błonnik, witaminy oraz minerały. Tłuszcze również są potrzebne aby witaminy mogły być wchłaniane do organizmu.

Mi bardzo mocno pomogło wyeliminowanie całkowicie cukru. Nie przeszkadza mi jedzenie monotonnych potraw, dlatego moje śniadanie zwykle składało się z jajka, twarożku lub owsianki. Do tego 2 kromki pieczywa razowego. Na drugie śniadanie jakiś owoc, maślanka, kefir lub jogurt naturalny. Na obiad jadłam zdrowe węglowodany np. kasza gryczana bo bardzo ją lubię. Do tego gotowane warzywa, brokuły, kalafior lub jakieś mieszanki i mięso drobiowe smażone, ale bez panierki. Podwieczorek to znów coś jak drugie śniadanie, a kolacja to był obiad tylko bez węglowodanów, ale za to więcej warzyw. Dzięki temu przygotowanie menu było szybkie i proste, mogła zrobić sobie gotowe pojemniczki do pracy na kilka dni. Na początku chudłam ok. 2 kilogramów tygodniowo bez żadnego wysiłku. Nie chodziłam głodna. Najlepszy wynik to ponad 5kg w tydzień, ale nie jest to zbyt zdrowe. Udało się to też m.in. dzięki pozbyciu się nadmiarów wody. Piłam wtedy Sassy Water.

Dwa dni w tygodniu robiłam sobie diety o obniżonej ilości kalorii, 1000-1100 kcal. Wiem, niektórzy zaraz powiedzą, że to bardzo nie zdrowe. Robiłam badania krwi, nie działo się nic negatywnego z moim ciałem. Jedyny efekt to szybki spadek wagi. Może dlatego, że zawsze dbałam by posiłki nie były jałowe, nie jadłam byle czego, a korzystałam z przepisów, bardzo podobnych do diety Dukana.

Aby pilność kalorii wystarczy korzystać z przeliczników kalorii i denników kalorii, które znajdziecie w sieci. To proste, ale wymaga systematyczności. Po pewnym czasie jednak nauczycie się tego na tyle, że bez liczenia będziecie wiedzieć ile kalorii mniej więcej zjedliście.

Brak węglowodanów wieczorem

Wyżej rozpisywałam Wam trochę swoją dietę. Jednym z ważnych założeń jest zrezygnowanie z węglowodanów popołudniu. Nie jemy ich już przed snem, maksymalnie ostatni posiłek, w którym powinny wystąpić to podwieczorek. Ja jadłam je na obiad i potem już więcej nie.

Produkty, z których najlepiej zrezygnować

Oto poniżej lista produktów, z których najlepiej jest zrezygnować idąc na dietę. Oczywiście zapominamy o takich rzeczach jak słodkie napoje, ciastka, fast-foody itd. Dlatego ich na liście nie wymienię. Będą to tylko produkty, które mogą wzbudzić Wasze zdziwienie lub nie być dla Was oczywiste.

  1. Banany
  2. Winogrona
  3. Ryby w oleju (tuńczyk w oleju zamień na tuńczyka w sosie własnym)
  4. Biała mąka, makaron, chleb, bułki, ryż (zamień na produkty pełnozniarniste)
  5. Śmietana (zamień na jogurt naturalny)
  6. Majonez
  7. Słodkie mieszanki musli itd. (gotowe owsianki czy mieszanki musli nie są takie fit jak się wydaje)
  8. Zrezygnuj z produktów LIGTH, 0% Tłuszczu
  9. Słone przekąski
  10. Sery (zostaje tylko chudy twaróg)
  11. Alkohol (powoduje zatrzymanie się wody i przyswajanie tłuszczu z jedzonego przy okazji pożywienia)
  12. Oleje rafinowane (korzystamy z oliwy z oliwek lub oleju kokosowego)

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły