15 grudnia 2021

Trening FWB w domu. Dlaczego warto podjąć się wyzwania?

Nie od dziś wiadomo, że trening typu Full Body Workout (w skrócie FBW) najlepiej sprawdzi się dla osób, którym zależy na utrzymaniu ogólnej sprawności ciała. To metoda, która nie pomija żadnej partii mięśni i równomiernie rozwija całe ciało. Jak jednak zrobić sobie taki trening w domu?

Podstawowym celem stosowania treningów FBW jest widoczny przyrost masy mięśniowej, a także praca nad ogólną siłą organizmu. Można go stosować przy użyciu maszyn na siłowni, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by taki trening zorganizować w domu. W takich warunkach najlepiej będzie, jeśli ćwiczący zaopatrzy się w hantle, by trening był po prostu skuteczniejszy. Nie będzie to jednak ogromny wydatek, bo osobom początkującym i średniozaawansowanym poleca się obciążenie pięciokilogramowe dla kobiet i dziesięciokilogramowe dla mężczyzn.

Po więcej porad na temat treningu całego ciała w warunkach domowych zapraszamy do materiału pod linkiem: https://www.bcaa.pl/poradnik-sportowca/trening-calego-ciala-w-domu-z-hantlami.html

Czym kierować się podczas treningu FBW?

Najważniejsza zasada tego treningu wynika niejako z jego nazwy: chodzi o to, by obejmował on wszystkie partie mięśni. Taka konsekwencja może przynieść tylko dobre skutki, a nauka realizowania celów pomimo przeciwności przyda się nam także w innych sferach życia.

Najlepsze będą ćwiczenia wielostawowe, czyli takie, które angażują jednocześnie mięśnie po różnych stronach kilku stawów. Chodzi o to, by ćwiczeniami skutecznie pracować na jak największych partiach mięśniowych. Jeśli zaś chodzi o te, to zaleca się, by każda sesja treningowa zawierała wszystkie główne partie mięśni, czyli nogi, klatkę piersiową, plecy, łydki, brzuch, tricepsy, bicepsy i barki.

Ćwicząc, poleca się zaczęcie od największych partii mięśniowych, a dopiero potem skupianie się na tych mniejszych. To metoda na chronienie organizmu przed kontuzjami — zupełnie jak obowiązkowa rozgrzewka przed treningiem i rozciąganie po nim.

Najlepiej będzie (szczególnie jeśli jest się osobą początkującą), jeśli przed rozpoczęciem regularnych treningów FBW skonsultujemy swój plan treningowy ze specjalistą. Licencjonowany trener będzie w stanie nie tylko ułożyć nasz plan pod nasze możliwości i umiejętności, ale także pokaże poprawną technikę wykonywania powtórzeń. To o tyle istotne, że tylko w ten sposób możemy zadbać o zdrowie stawów i mięśni, jednocześnie maksymalizując efektywność ćwiczeń.

Trening Full Body Workout z użyciem hantli

Oczywiście żaden sprzęt nie jest niezbędny w ćwiczeniach. Również w stylu kalistenicznym można przeprowadzić wyczerpujący trening, który zaangażuje wszystkie partie mięśni. Jeśli jednak ktoś nie ma oporów przed używaniem hantli, to jak najbardziej warto wpleść je do swojej treningowej rutyny. Dodatkowy ciężar sprawdzi się szczególnie w sytuacji, w której osoba staje się coraz bardziej zaawansowana i silniejsza. Żeby podnieść sobie poprzeczkę, konieczne może okazać się dorzucenie paru kilogramów do wykonywanych ćwiczeń.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.