Kilka prostych sposobów aby zmniejszyć kaloryczność swoich potraw

Kategoria: Zdrowie
Data publikacji: 2017-08-28

Jeśli chcesz zadbać o swoją linię i zmniejszyć kaloryczność potraw, które przygotowujesz to możesz wykorzystać kilka trików. Dzięki temu Wasze obiady będą lżejsze :)

1. Bez panierki

Panierka sama w sobie nie jest bardzo kaloryczna, jednak podczas smażenia pochłania ona duże ilości tłuszczu i tym samym zwiększa znacząco kaloryczność posiłku. Dlatego dużo zdrowsze i lepsze dla Twojej figury będzie jeśli zrezygnujesz  z panierowanych mięs. Możesz usmażyć je zamarynowane w samych przyprawach lub upiec czy przyrządzić na grillu. Dzięki temu Twój posiłek będzie dużo lżejszy.

Zaobserwuj nas na Facebooku

2. Zmień proporcje

Jeśli do tej pory królowały na Twoim talerzu węglowodany w postaci ziemniaków, makaronu, klusek itd to zmień po prostu proporcje. Zwiększ ilość warzyw, niech zawierają połowę Twojego talerza. Następnie drugą połowę podziel na pół, jedna część to mięso czyli proteiny, a druga to węglowodany, które również są potrzebne aby dostarczać nam energii. Taka mała zmiana przy dłuższym czasie da naprawdę dobry efekt.

3. Weź mniejszy talerz

Ten trik ma za zadanie oszukać nasz mózg. Gdy weźmiesz mniejszy talerz taka sama porcja jedzenia będzie wyglądać syciej, a ty prawdopodobnie najesz się nią i nie zrobisz sobie dokładki.

4. Stosuj jogurty naturalne

Zamiast używać do zup czy sałatek śmietany używaj jogurtów naturalnych i kefirów, które są dużo lżejsze. To samo dotyczy sosu czosnkowego, będzie dużo lżejszy jeśli zamiast majonezu i śmietany zastosujesz jogurt naturalny nawet z niewielką ilością majonezu.

5. Zamień cukier na coś innego

Nie bez powodu mówią, że cukier to biała śmierć. Do tego jest jednym z największych wrogów naszej sylwetki. Jeśli chcesz zacząć odżywiać się zdrowiej i chudnąć to wykorzystaj zamiast niego zamienniki takie jak stewia, erytrytol, tagaztoza, syrop z agawy miód i inne. Przeczytaj o nich więcej tutaj.

6. Zmień olej do smażenia

Zamiast tradycyjnego oleju zacznij używać oleju kokosowego albo oliwy. Są one źródłem zdrowych półnasyconych kwasów tłuszczowych, które przyśpieszają metabolizm. Wiele badań mówi, że pozytywnie wpływają na utratę wagi.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły