Konsekwencje zbyt małej ilości snu. Ile godzin na dobę powinno się spać.

Zdrowie Data publikacji: 15 lutego 2017

fot. brightside.me 

Często najłatwiej nam jest zrezygnować ze snu na rzecz innych obowiązków lub przyjemności. Nie zastanawiamy się wtedy jednak jakie niesie to za sobą konsekwencje.

Co się dzieje gdy śpimy zbyt mało?

Choroby. To częsty problem podczas małej ilości snu. Nasz układ odpornościowy jest osłabiany. Jego prawidłowe funkcjonowanie jest bezpośrednio związane ze snem.

Problemy z myśleniem. Gdy śpimy zbyt mało mamy problemy z myśleniem i klarownością umysłu. Stąd też czasami na tej stronie takie głupie błędy :) Dużo trudniej jest nam się wtedy skupić.

Tyjemy. Rozregulowany zegar biologiczny to również wolniejszy metabolizm. Jeśli śpimy mniej niż 5 godzin dziennie to zaczynamy tyć.

Gorszy stan skóry. Zmarszczki, pękanie naczynek, plamy starcze, cellulit, trądzik. To wszystko mogą być efekty zbyt małej ilości snu i gromadzenia się toksyn w organizmie.

Ryzyko chorób serca. Gdy mało śpimy zwiększa się ryzyko chorób serca. Tak samo zwiększa się ryzyko choroby nowotworowej.

Łatwo zapominamy. Gdy śpimy mało nasza pamieć działa gorzej, a my łatwo zapominamy ważne rzeczy.

Ile na dobę powinno się spać?

Nasz sen powinien być dostosowany do naszego wieku. Na grafice poniżej zobaczycie ile powinniście spać w zależności od tego ile macie lat.

Co możemy zrobić by spać lepiej?

Przede wszystkim nie rezygnuj ze snu na rzecz innych rzeczy. Sen jest bardzo ważny dla naszego organizmu dlatego staraj się chodzić spać odpowiednio wcześnie aby móc przespać zalecany czas np. 7 godzin w wieku 18-23 lat.

Ważne jest też by odciąć się na przynajmniej 1-2 godziny przed snem od wszelkich ekranów. Odłóż telefon komórkowy i nie oglądaj telewizji. Dzięki temu dasz odpocząć swoim oczom i głowie. Wyciszysz się i uśniesz łatwiej, a sen będzie skuteczniejszy.

Wietrz regularnie sypialnię. Świeże powietrze jest bardzo ważne. Organizm podczas snu potrzebuje tlenu, dzięki świeżemu powietrzu będziesz spać lepiej.

Nie jedz przed samym snem. Kolacja powinna być zjedzona na 2 godziny przed snem. Staraj się nie jeść przed samym pójściem do łóżka. Nie tylko zaczniesz przez to gorzej spać, ale twój organizm będzie musiał poświęcić energię na trawienie zamiast na regenerację.

Źródło artykułu: https://brightside.me/inspiration-health/the-consequences-of-a-lack-of-sleep-and-how-to-get-rested-at-last-302860/

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły