Jeśli czujesz się śpiąca, wykorzystaj ten trik aby się rozbudzić!

Porady Data publikacji: 22 października 2018

Wszyscy mamy dni, gdzie nie damy rady się wyspać i potem zmęczeni musimy spędzić dzień w pracy. W takie dni warto wiedzieć jak poradzić sobie z uczuciem senności i jak najszybciej się rozbudzić. Dzisiaj podpowiemy Wam jak to zrobić na kilka domowych sposobów. Mogą Wam się nie raz przydać.

Jak się rozbudzić

Pierwszy trik nie będzie wymagał od Ciebie żadnych przygotowań, ani dodatkowych składników. Gdy siedzisz zmęczona i czujesz, że zasypiasz, wstrzymaj powietrze tak długo jak możesz. Gdy czujesz, że już musisz, zrób powolny, ale głęboki wdech i przez kolejną minutę staraj się oddychać bardzo wolno. To przyśpiesza rytm serca i pomaga zwalczyć senność bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz.

Cytryna

Aromat cytryny jest bardzo rozbudzający, dlatego gdy masz problem z sennością, możesz sięgnąć po cytrynę. Bardzo dobrze pobudza i można wykorzystać ją na wiele sposobów. Możecie po prostu ją powąchać, albo przygotować sobie aromatyczny napój z cytryną, którym podczas picia będziesz się inhalować.

Coś słodkiego

Czasami potrzebujesz też czegoś słodkiego, a senność może być wynikiem niskiego poziomu cukru we krwi. Jednak po zjedzeniu słodkiego batonika efekt będzie widoczny, ale będzie krótki. Potem zaś znów będziemy zmęczeni. Dlatego warto sięgnąć bo wysokoenergetyczne przekąski np. orzechy, migdały, fasola, masło orzechowe, awokado.

Woda

Jeśli czujesz się śpiąca pij dużo wody. Większość z nas pije jej zbyt mało, a odwodnienie organizmu jest częstym powodem osłabienia i senności. Dlatego zwłaszcza w taki dzień miej przy sobie w pracy butelkę wody i postaraj się ją przez cały dzień wypić.

Muzyka

Jeśli masz jakieś utwory muzyczne, które wywierają na Tobie silne emocje bo dotyczą przykładowo przeszłości, posłuchaj ich. Nawet gdy są to czasami emocje negatywne, nagły przypływ adrenaliny związany ze słuchaniem tej muzyki pozwala się rozbudzić i ponownie ruszyć do pracy z nowym bagażem energii.

Szybkie oddechy

Istnieje też proste ćwiczenie, które możesz wykonać na siedząco. Zasłoń dłońmi twarz tak jakbyś bawiła się w chowanego, ale trzymaj je w pewnej odległości od twarzy. Następnie siedem razy dmuchnij w nie mocnym strumieniem powietrza. Chodzi o to by wykonać energiczne i mocne wdechy.

Wyjdź na zewnątrz

Trik ten najlepiej sprawdza się gdy na dworze jest zimno. Chłodne powietrze szybko orzeźwia. Nie ubieraj się za ciepło aby móc je odczuć i zrób sobie szybką rundkę koło domu czy miejsca pracy. Dzięki temu szybciutko się rozbudzisz :)

Podobne artykuły