Anulowanie zakupu na Allegro jest możliwe, ale pod pewnymi warunkami. W tym artykule powiemy Wam, kiedy można anulować zakup na Allegro i jak to zrobić. Wiedza ta może być bardzo przydatna w sytuacji, gdy dokonamy już transakcji, ale zmienimy zdanie.
Anulować zakupy na Allegro można tylko wtedy, gdy dany produkt kupiliśmy od konta firmowego. Nie będzie to jednak możliwe, gdy kupujący zmieni status naszego zamówienia na:
Jak anulować zakup od konta prywatnego?
Jeśli produkt zakupiliśmy od osoby prywatnej, wtedy nie jesteśmy konsumentem. Nie przysługuje nam więc prawo konsumenta do odstąpienia od umowy. Nie oznacza to jednak, że nie możemy takiej transakcji anulować. Musimy jednak skontaktować się ze sprzedającym osobiście i poprosić o anulowanie transakcji lub ustalić warunki, na jakich mogłoby do niego dojść.
Jeśli jednak jesteśmy konsumentem i kupujemy produkt na Allegro od firmy, to możemy zrezygnować z zamówienia. Odpowiednia opcję znajdziemy w panelu „Moje zakupy„. Obok zakupionego produktu będzie widniała opcja anulowania – „Anuluj zakup„.
Po wybraniu tej opcji będziemy poproszeni o podanie powodu zanulowania. Następnie zobaczysz komunikat, który potwierdzi anulowanie zamówienia i zwrot kosztów, jeśli już zapłaciłeś za produkt.
Jeśli jej nie widzimy, oznacza to, że sprzedający zaczął już realizować nasze zamówienie i zgodnie z informacją powyżej zmienił jego status. Może to również wynikać z tego, że minął czas na anulowanie lub kupiliśmy produkt z kategorii, która nie podlega anulowaniu np. leki, kody, gry online, ebooki, audiobooki, produkty inwestycyjne, karty podarunkowe.
Pamiętaj o tym, że jako konsumentowi nadal przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn. Masz na to 14 dni od otrzymania przedmiotu.
Zwrócić towar możesz klikając opcję „Zwróć zakup” w szczegółach produktu w panelu Allegro. Jeśli nie będzie tam żadnych informacji o zwrocie produktu, wtedy musimy skontaktować się ze sprzedającym osobiście.
Pamiętaj o tym, że odstąpić od umowy możesz nawet jeśli produkt nie został do Ciebie jeszcze wysłany. Dlatego, jeśli opcja anulowania nie jest dostępna, wtedy możesz od razu skorzystać z opcji zwrotu. Sprzedający nie może odmówić Ci możliwości dokonania takiego zwrotu, gdyż tym samym łamałby obowiązujące prawo.
Pamiętajcie o tym, że na zwrot towaru mamy 14 dni. Gdy ten czas upłynie opcja taka w panelu zostanie wyłączona.