Wraz z ostatnią aktualizacją systemu iOS (również macOS) wprowadzona zostałą opcja „cyfrowego spadku”. Jest to opcja, która pozwala wybrać nam, kto po naszej śmierci będzie miał dostęp do naszego konta iCloud. Zazwyczaj nie myślimy o tym, że możemy umrzeć. Zwłaszcza, gdy jesteśmy młodzi scenariusz taki wydaje się bardzo odległy. Nie możemy jednak zapominać o tym, że śmierć może przytrafić się każdemu i może również być nagła wynikająca z nieszczęśliwego wypadku. Oczywiście nie życzymy Wam tego. Jednak w takiej sytuacji rodzina staje przed problemem. Wiele naszych danych zapisanych jest właśnie w telefonie. Znajdziemy tam nie tylko zdjęcia, kontakty, notatki, ale również aktywne subskrypcje.
Spadek cyfrowy umożliwia naszym bliskim uzyskanie dostępu do tych danych w sytuacji, gdy nas zabraknie. Wtedy osoba, którą wskażemy po naszej śmierci „odziedziczy” nasze konto. Tym samym zyska dostęp do wszystkich ważnych informacji, które pomogą jej w załatwieniu pozostawionych przez nas spraw.
Trzeba bowiem pamiętać, że dla osób żyjących śmierć bliskiej osoby to nie tylko ból straty, ale również wiele formalności. Konta w banku, ubezpieczenia, leasingi, kredyty, subskrypcje automatycznie pobierające pieniądze z konta, umowy. Pozostaje po nas wiele spraw, o których bliscy mogą nawet nie wiedzieć. Wtedy dostęp do naszych smsów, e-maili, galeria zdjęć i wszystko co znajdziemy w naszym telefonie, możemy pomóc takie sprawy rozwiązać. Dlatego w tym artykule podpowiemy Wam, jak włączyć cyfrowy spadek w iPhone.
Cyfrowy spadek umożliwia przekazanie naszego Apple ID bliskiej osobie w przypadku naszej śmierci. Aby tak się stało musimy jednak wykonać pewne czynności.
Klucz, który otrzymamy jest bardzo ważny. To za jego pomocą po okazaniu aktu zgonu nasza bliska osoba będzie mogła odziedziczyć nasze konto iCloud.
Pamiętaj, aby jako opiekuna konta wybrać osobę, która jest dla nas ważna i godna zaufania. Pamiętajmy też, aby nikomu nie podawać klucza dostępu do naszego spadku cyfrowego. Może posiadać go jedynie nasz opiekun.
Gdy odejdzie nasza bliska osoba, a jesteśmy opiekunem konta, musimy uzyskać jej akt zgonu. Następnie przechodzimy do witryny digital-legacy.apple.com. Tam podajemy klucz dostępu, który otrzymaliśmy od naszej bliskiej osoby, gdy ta ustanawiała nas jako opiekuna konta. Po przetworzeniu prośby dostaniesz wgląd w dane osoby, która odeszła.
Pamiętaj o tym, że jako opiekun konta masz dostęp do danych przez ograniczony czas. Są to trzy lata od momentu zatwierdzenia prośby.
Nie! Opiekun konta nie musi mieć Apple ID, nie musi też korzystać z żadnych urządzeń Apple. Może być nią każda osoba, którą dodamy jako opiekun konta. Opiekunów może być również więcej niż jeden. Warto jednak pamiętać, że każdy z opiekunów może podjąć decyzję o usunięciu konta osoby, która odeszła niezależnie od woli innego opiekuna.
Jeśli jesteśmy opiekunem konta, ale zgubimy klucz, który został nam udostępniony, to możemy wnioskować o usunięcie blokady aktywacji na urządzeniu osoby zmarłej. Będzie to jednak wymagało usunięcia trwale jej konta. Aby to zrobić należy przesłać dokument potwierdzający zgon.