Ile kalorii mają owoce, które tak lubimy jeść latem?

Zdrowie Data publikacji: 31 maja 2022

Lato to sezon na wiele lubianych przez nas owoców. Jednak nawet w ich przypadku należy zachować umiar, jeśli dbamy o linię. Niektóre z nich mają więcej kalorii i możemy zjeść ich mniej, a inne dużo mniej i wtedy możemy przygotować sobie większą porcję.

Jednymi z najmniej kalorycznych owoców dostępnych latem są truskawki oraz arbuzy. Truskawki mają 28 kcal w 100 g, a arbuz 36 kcal w 100 g. Świetne są również maliny, gdyż mają tylko 29 kcal w 100 g. To jednak nie wszystkie letnie owoce, po które chętnie sięgamy.

Trochę bardziej kaloryczne są jagody, które mają 45 kcal na 100 g i jabłka, które mają ich 46. Najbardziej kaloryczne są za to gruszki – 54 kcal w 100 g oraz czereśnie, które mają 61 kcal w 100g.

Lista kaloryczności owoców letnich na 100g produktu

  • Truskawki – 28 kcal
  • Maliny – 29 kcal
  • Jagody – 45 kcal
  • Jabłka – 46 kcal
  • Gruszki – 54 kcal
  • Czereśnie – 61 kcal
  • Arbuz – 36 kcal

Warto również pamiętać o tym, że część z tych owoców będzie ważyć więcej. O ile czereśni możemy nałożyć sobie ile chcemy lub ukroić kawałek arbuza, to gruszkę czy jabłko zwykle zjemy w całości. Przeciętne jabłko waży ok. 200 g, a gruszka 170 g.

Co można zrobić z letnich owoców?

Letnie owoce można wykorzystać na wiele sposobów, ale latem często szukamy ukojenia od gorąca. Idealnym pomysłem jest kompot, który następnie po ostygnięciu schłodzimy w lodówce. Tak podany nie tylko daje uczucie ulgi podczas upałów, ale również świetnie smakuje.

Przygotowanie kompotu jest bardzo proste. Możemy wykorzystać do tego mieszankę różnych owoców lub tylko te owoce, które lubimy. Oto przykładowy przepis, do którego wykorzystamy truskawki.

Przepis na kompot z truskawek

Składniki

  • 1 kg truskawek
  • 2 l wody
  • 1/2 szklanki cukru

Jeśli dbamy o linię, biały cukier w kompocie zastąpić możemy ksylitolem. W tym przypadku akurat nie ma żadnego problemu, gdyż stosujemy go w proporcjach 1:1. Czyli w tym przypadku za 1/2 szklanki cukru używamy 1/2 szklanki ksylitolu.

Przygotowanie

Truskawki myjemy i usuwamy szypułki. W garnku zagotowujemy wodę wraz z cukrem. Następnie dodajemy truskawki, a gdy woda znów zawrze zmniejsz gaz. Truskawki gotujemy przez 5-10 minut. Gdy nasz wywar ma już piękny truskawkowy kolor możemy ściągnąć go z ognia i dostawić do wystudzenia.

  • Źródło danych o kaloryczności - Świat Kobiety 101 PRZEPISÓW tom 130

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły