Dieta ogórkowa – jak schudnąć 6 kg w 14 dni.

Dieta ogórkowa czyli jak schudnąć 6 kilogramów w dwa tygodnie? Jest to dieta, która ostatnio zdobywała sporą popularność. Świetnie nadaje się głównie na lato bo w lipcu zaczyna się sezon na ogórki więc możemy korzystać ze świeżych warzyw. Do tego robi się gorąco, a ogórki mają w sobie dużo wody co ułatwia nam schładzać temperaturę naszego ciała.

Dzisiaj przedstawimy Wam założenia diety ogórkowej i powiemy jak z niej korzystać. Czy naprawdę można osiągnąć takie wyniki? Jest to możliwe, ale jedynie w przypadku osób, które mają sporą nadwagę. Wtedy zrzucenie pierwszych kilogramów jest bardzo łatwe. Jeśli jednak jesteś osobą, która chce zrzucić dodatkowo 3-5 kilogramów to nie jest to raczej dieta dla Ciebie. Oczywiście schudniesz, ale wynik może nie być tak imponujący.

Założenia diety ogórkowej

Jak się domyślacie dieta oparta jest na ogórkach w różnej formie. Plan diety jest bardzo prosty do zapamiętania i wykonania. Nie przeszkadza w życiu zawodowym. Dieta sprawdzi się zarówno dla osób pracujących czy obecnie spędzających czas w domu. Jeśli więc jesteś osobą, która nie może wytrzymać na diecie ze względu na jej skomplikowanie i czasochłonność przygotowania posiłków, to dieta ogórkowa jest czymś dla Ciebie.

Dieta składa się z kilku składników, ale nie powinniśmy jej stosować dłużej niż 14 dni. Jest to tak zwana “dieta uderzeniowa”. Obliczona jest ona na szybką utratę wagi, sprawdza się więc w przypadku osób z większą nadwagą, które mają do zrzucenia np. kilkanaście kilogramów. Z takiej wagi kilogramy gubi się szybko, a dieta uderzeniowa pomaga nam na początku uzyskać duże efekty co nas motywuje i skraca czas odchudzania. Jednak nie stosuj jej zbyt długo bo to nie jest z pewnością dieta, która zaspokoi wszystkie potrzeby Twojego organizmu. Potraktuj ją jako taki dopalacz na początku.

Efekt jojo

Jak przy każdej diecie tego typu istnieje duże ryzyko wystąpienia efektu jojo. Jednak jak zawsze powtarzam, zależy to głównie od Was. Po tej diecie konieczne jest stosowanie zwykłej diety urozmaicone i powolne wprowadzanie produktów, które stosowaliście w swojej diecie. W przeciwnym przypadku szybko znów odrobicie stracone kilogramy, a nawet z nawiązką. Dlatego po skończeniu diety zastosujcie się do tych wskazówek, a będzie dobrze.

  1. Ogranicz tłuszcze (mięso bez panierki, produkty smażone na głębokim oleju itd.)
  2. Ogranicz węglowodany (jedz ich mniej albo zastąp zdrowszymi np. ciemne pieczywo)
  3. Zrezygnuj ze słodkich napojów
  4. Zrezygnuj z fastfoodów i słonych przekąsek
  5. Zrezygnuj ze słodyczy
  6. Jedz dużo warzyw i owoców
  7. Jedz regularnie
  8. Pij dużo wody (1,5l) dziennie
  9. Do normalnej diety wracaj stopniowo

Pamiętaj jednak, że im dłużej utrzymasz nawyki zdrowego żywienia tym dłużej utrzymasz swoją nową wagę. Możesz również dalej chudnąć i czuć się jeszcze lepiej gdy zaczniesz się do nich stosować.

Dieta ogórkowa – menu

Dieta składa się z kilku składników, które przez te 14 dni będziemy jeść. Musimy pamiętać o tym aby w trakcie pić 1,5-2 litry wody dziennie. Oprócz tego możemy pić kawę czy herbatę. Jeśli jednak ją słodzicie proponuję przestać lub stosować mniej cukru. Najlepiej przyzwyczaić się do niesłodzonych – mi zajęło to około miesiąca. Teraz nie potrafię wypić kawy z cukrem :) Według założeń diety kawa powinna być bez mleka, jednak aż tak bardzo bym nie rezygnowała z niego. Jeśli jednak pijesz kawy, w których jest dużo mleka jak Latte to ogranicz ich ilość. Całkowicie rezygnujemy natomiast z napojów gazowanych i innych słodkich napojów np. soki, które zawierają dużo cukru.

Będziemy jeść

  1. Sałatka z ogórków
  2. Koktajl ogórkowy
  3. Jajko na twardo, tuńczyk lub pierś kurczaka
  4. Gotowane ziemniaki, kasza gryczana lub chleb pełnoziarnisty
  5. Owoce

Plan diety

Wiemy już co możemy jeść w ciągu dnia. Teraz od Ciebie zależy jak on będzie wyglądał. Masz do dyspozycji menu składające się z 5 produktów, które możesz dowolnie dostosować do swojego życia. Może więc wyglądać to następująco:

Śniadanie: 150g tuńczyka w sosie własnym i sałatka z ogórków
Drugie śniadanie: jabłko, gruszka lub inny owoc sezonowy
Obiad: 2 ugotowane ziemniaki, pierś z kurczaka pieczona w ziołach i sałatka z ogórków
Podwieczorek: znowu owoc
Kolacja: koktajl z ogórków

Menu ułóż tak jak będzie dla Ciebie wygodnie. Na śniadania możesz np. zjeść jajka i samego tuńczyka jeśli nie masz czasu na przygotowywanie sałatki, a tę zjeść do obiadu. Zamiast tuńczyka może też być 1-2 kromki pieczywa pełnoziarnistego.

W tej diecie tak naprawdę można zastosować schemat diety pudełkowej czyli np. zrobić sobie sałatkę z ogórków na 3 dni z góry i zamknąć w pudełkach. Do tego ugotować czy upiec piersi z kurczaka i również odłożyć do pudełek. Wtedy codziennie wystarczy sięgnąć po pudełko i posiłek mamy z głowy. Z moich obserwacji wynika, że piersi z kurczaka gotowane na parze i szczelnie zamknięte w pojemniku i zamknięte w lodówce wytrzymują 5 dni. Na dłużej nie robiłam, ale nadal były świeże.

Jak przygotować sałatkę z ogórków

Przygotowanie sałatki z ogórków jest bardzo proste i możemy zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy z nich to taka mizeria, dlatego świetnie sprawdzi się do obiadu, a drugi to zwykła sałatka.

Mizeria

  • 400g ogórków
  • 200ml jogurtu naturalnego
  • sól
  • pieprz

Ogórki kroimy w plasterki najlepiej wraz ze skórką. Mieszamy z jogurtem, solą i pieprzem i gotowe. Taką mizerię możemy zjeść do obiadu z ziemniakami.

Sałatka

  • 1/2 dużego ogórka
  • mieszanka sałat
  • odrobina oliwy lub sos vinaigrette
  • pomidorki koktajlowe
  • czerwona cebula
  • ostra papryka (opcjonalnie)

Wystarczy wymieszać ze sobą składniki tak jak zwykła sałatkę. Jeśli robicie sobie ją na obiad do pracy to możecie do środka skroić pierś z kurczaka, dosypać trochę kaszy gryczanej (mniej niż 1/2 opakowania) i obiad gotowy. Jak widzisz dieta jest bardzo łatwa w komponowaniu i wygodna. Pozwala na duża dowolność, po prostu musimy trzymać się tych produktów.

Jak zrobić koktajl z ogórka

Będziemy do tego potrzebować blendera. Wrzucamy do niego następujące składniki i blendujemy.

  • 1 ogórek
  • kilka liści szpinaku
  • zielone jabłko

Jeśli chcesz możesz dodać trochę imbiru. On świetnie wpływa na metabolizm i dodaje ciekawy cytrynowy aromat. Wiem, że nie każdy za imbirem przepada dlatego podaję go jako składnik opcjonalny :) Jeśli go nie lubicie możecie po prostu go nie stosować. W przypadku koktajlu najlepiej jest go pić tuż po przygotowaniu. Dlatego moim zdaniem najlepiej sprawdza się na śniadanie lub kolację.

Dla kogo jest ta dieta

Jeśli zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie to wystarczy, że zobaczysz listę korzyści z jej przeprowadzenia. Wtedy bez problemu odpowiesz sobie na pytanie, czy dieta ogórkowa jest dla Ciebie. Jest ona dla osób, które:

  1. Skutecznie oczyszcza organizm z toksyn
  2. Pomaga zrzucić duża ilość kilogramów w krótkim czasie
  3. Pomaga na retencję wody w organiźmie
  4. Pomaga osobom, które mają problemy z cerą
  5. Działa na ciemne kręgi wokół oczu
  6. Odmładza skórę

Korzyści z jedzenia ogórków

  1. Walczą z wolnymi rodnikami w Twoim ciele
  2. Pomagają spowolnić proces starzenia się w naturalny sposób
  3. Mają działanie przecówbólowe
  4. Regularnie jedzone pomagają zrównoważyć poziom antyoksydantów
  5. Są niskokaloryczne
  6. Są bogate w witaminy oraz minerały (Witaminy A, K, C, E, B. Minerały takie jak magnez, żelazo, wapń, potas)

Przeciwutleniacze, które pomagają nam walczyć z wolnymi rodnikami nie tylko spowalniają procesy starzenia się, ale też mogą hamować rozwój komórek rakowych. Oprócz tego dobrze wpływają na nasz mózg, dlatego warto spożywać produkty, które są bogate w przeciwutleniacze, a ogórki do nich należą.

Do tego są niskokaloryczne. W 95% składają się z wody. Porcja ogórków zawiera jedynie 16kcal. To sprawia, że znajdują się na liście warzyw, które zawierają najmniej kalorii i zawierają najwięcej wody. Dlatego świetnie sprawdzają się latem.

Do tego duża zawartość wody i inne składniki zawarte w ogórkach pomagają nam oczyścić organizm z toksyn. Działają moczopędnie więc skutecznie przeciwdziałają retencji wody w organizmie. Na pewno również kojarzysz zabiegi kosmetyczne z wykorzystaniem ogórków. Oprócz działania zewnętrznego działają też od wewnątrz. Dzięki temu jedząc je możemy poradzić sobie np. z trądzikiem.

Jeśli chcesz dbać o swoje serce również będą przydatne. Pomagają ograniczyć poziom złego cholesterolu LDL. Do tego pomagają wzmocnić układ odpornościowy. Wspomagają trawienie i alkalizują naszą krew.

Możliwe skutki uboczne

  1. Dieta na pewno nie jest dla każdego, jeśli nie możesz na niej wytrzymać bo jesteś głodna to zrezygnuj. Nie ma co się katować. Gdy uczucie to nie minie po paru dniach po prostu odpuść.
  2. Osoby, które są uczulone na woskowinę mogą wykazywać lekkie reakcje alergiczne na ogórki.
  3. Ogórki w sklepach są często woskowane aby lepiej wyglądały. Pamiętajcie by dobrze  je umyć.
  4. Jeśli jesteś osobą, która pracuje fizycznie dieta ta będzie dla ciebie zbyt uboga w kalorie.
  5. W ciągu tygodnia możesz zjeść 7-8 jaj. Uważaj podczas diety by z nimi nie przesadzać.

Ruch

Warto również wprowadzić do swojego życia trochę ruchu. Wystarczą już same spacery wykonywane codziennie chociaż przez 20 minut. Dzięki temu osiągniesz maksymalne efekty, ale nie jest to konieczne. Wszystko zależy od tego jaką ilością czasu dysponujesz.

Przeciętny spacer odbywa się przy prędkości 6.5km/h. W taki sposób podczas godziny spacerowania możemy spalić 400kcal. Aby to zrobić musimy wykonać ok. 8 000 kroków czyli na każde 100kcal spalonych przypada 2 000 kroków. To naprawdę nie dużo, a efekty są bardzo zadowalające. Jeśli chcesz przeczytać więcej o spacerach i ich wpływie na odchudzanie to zapraszam do tego artykułu.

Skomentuj

Dieta ogórkowa – jak schudnąć 6 kg w 14 dni.