Facebook blokuje konta użytkowników za naruszenia regulaminu i nie jest to niczym nowym. Czasami może wynikać to ze zgłoszeń innych ludzi, a czasem z działania sztucznej inteligencji, która analizuje treści, które publikujemy.
Oba te powody mogą jednak nieść ze sobą ryzyko popełnienia błędu i blokady nałożonej niesłusznie na użytkownika Facebooka. Od decyzji takiej możemy się odwołać, ale nie zawsze zespół analizujący przychylnie odnosi się do naszej reklamacji. Gdy mimo starań, nie jesteśmy w stanie porozumieć się z Facebookiem, aby odblokował naszą stronę, to pozostaje jeszcze jedna możliwość. Pod warunkiem oczywiście, że jesteśmy pewni, iż nasza blokada nałożona zostałą niesłusznie.
Ministerstwo Cyfryzacji daje nam możliwość odwołania się od decyzji serwisów społecznościowych. Dotyczy to Facebooka, ale również innych platform np. Twittera.
Odwołać mogą się osoby pełnoletnie, które posiadają konto na portalu społecznościowym i są posiadaczem zablokowanego konta lub treści, które zostały usunięte.
Aby móc skorzystać z odwołania musimy mieć pewność, że naszym zdaniem treści lub konto nie naruszały regulaminu serwisu. Dodatkowo portal odrzucił naszą skargę lub nie udzielił nam na nią odpowiedzi w ciągu 72 godzin.
Wystarczy, że wejdziemy na stronę gov.pl, a następnie klikniemy wyślij zgłoszenie. Następnie musimy zgodzić się z klauzulą przetwarzania danych osobowych. Po zaznaczeniu zgody możemy przejść dalej.
Logujemy się za pomocą profilu zaufanego, e-dowodu lub przez mojeID i stronę banku, w którym mamy konto.
Następnie wypełniamy zgłoszenie. Potrzebny będzie nam zrzut ekranu z odpowiedzią portalu, który odmawia nam przywrócenie konta lub treści. Może to być też nasza wiadomość, gdzie wysyłamy skargę, jeśli nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Data i godzina jej wysłania muszą być widoczne na screenie.
Zobacz również: Jak zrobić screen ekranu
Po wypełnieniu zgłoszenia, podania wszystkich szczegółów dotyczących sytuacji, możemy zaznaczyć oświadczenie i kliknąć „wyślij zgłoszenie„.
Oczywiście to nic nie kosztuje, a na odpowiedź będziemy czekać do 30 dni. Otrzymamy ją na podany adres e-mail przy zgłoszeniu. Jeśli portal społecznościowy nie odpowie na wniosek w ciągu 30 dni, zgłoszenie zostanie zamknięte.