3 ulubione pozycje, w których śpimy. Zobacz jaki mają wpływ na zdrowie!

Kategoria: Zdrowie
Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2018-02-05 / Aktualizacja: 2020-01-15

Średnio 25 lat spędzamy w ciągu życia na samym śnie. Jest to więc bardzo ważny aspekt naszej codzienności. Wyobraźcie sobie jaki wpływ na nasze zdrowie może mieć coś co robimy przez 25 lat w życiu. Oto trzy najczęściej wybierane przez nas pozycje podczas snu i ich impakt na nasze zdrowie.

1. Na plecach

Spanie na plecach z rękami po bogach jest uważane za najlepszą pozycję do snu. Jest to pozycja podobna do pozycji savasany w jodze. Znana jest również jako pozycja żołnierza.

Zalety

  1. Idealnie pomaga w odpoczynku kręgosłupa, szyi i ramion
  2. Pomaga poprawić ogólną postawę
  3. Zmniejsza refluks kwasu
  4. Pomaga utrzymać biust w dobrej formie
  5. Leczy bezsenność
  6. Zmniejsza problemy z bólami głowy
  7. Zapobiega zmarszczkom na twarzy

Wady

  1. Grawitacja ściąga język do gardła, co może powodować chrapanie
  2. W ciąży może negatywnie wpływać na płód
  3. Może powodować bóle dolnych partii pleców
  4. Ważny podczas spania w tej pozycji jest odpowiedni materac oraz poduszki

2. Na boku

Wiele osób śpi na boku, ale z medycznego punktu widzenia lepiej jest spać na lewym niż prawym boku. Dlaczego? Tego dowiecie się z tego artykułu, a teraz zobaczmy jakie zalety ma ta pozycja.

Zaobserwuj nas na Facebooku

Zalety

  1. Jest bardzo dobra dla kręgosłupa, który ma pełne wsparcie w swojej naturalnej krzywej
  2. Zapobiega bólom pleców i karku
  3. Zmniejsza bezdech senny oraz chrapanie
  4. To najlepsza pozycja do spania dla kobiet w ciąży

Wady

  1. Może powodować ból bioder gdyż jedna noga nie ma solidnego podparcia
  2. Może powodować zmarszczki na twarzy i sprzyja pojawianiu się obwisłych piersi
  3. Może powodować w niektórych przypadkach ból szyi

3. Na brzuchu

Większość ekspertów odradza spanie na brzuchu. Niestety ta pozycja ma więcej wad niż zalet. Dlatego jeśli umiesz zasnąć w innej pozycji to polecamy jedną z wcześniejszych.

Zalety

  1. Zmniejszenie chrapania

Wady

  1. Stanowi obciążenie dla kręgosłupa
  2. Może powodować bóle szyi czy dolnej partii kręgosłupa
  3. Prowadzi do rozwoju zmarszczek na twarzy, ogranicza dopływ krwii
  4. Stawia nienaturalny nacisk na narządy wewnęrzne

Zobacz również: Kalkulator snu – ile należy spać?

Źródło artykułu: https://brightside.me/inspiration-health/how-your-sleeping-position-affects-your-health-440360/

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły