Zacznij częściej jeść buraki a zyskasz 3 RZECZY!

Zdrowie Data publikacji: 07 lutego 2018 / Aktualizacja: 2018-02-09

Lubisz buraki? Jeśli tak zacznij jeść je częściej, a wiele możesz zyskać. Już w Bizancjum uznawane były za wartościowe dla zdrowia. Soku z buraków używano wtedy do leczenia wielu problemów zdrowotnych. Liczne badania udowodniły, że buraki pomagają oczyszczać krew, usuwać zły cholesterol i obniżać ciśnienie krwi.

Korzyści z jedzenia buraków

Najlepszy dla naszego ciała jest burak ćwikłowy. Świetnie nadaje się on do przygotowania zup, sałatek czy np. koktajli, które możemy wypić na świeżo.

Znacie go na pewno dobrze ze względu na liście (botwinę), którą stosujemy do np. zrobienia zupy botwinkowej. Buraki ćwikłowe zawierają białka i sole mineralne, których więcej jest w liściach niż samej bulwie. Dlatego warto jeść je w całości. Oprócz tego zawierają witaminy, kwas jabłkowy, cytrynowy, winny czy szczawiowy. Nie oznacza to, że innych buraków nie warto jeść. Warto jeść każdy rodzaj buraków, ale akurat burak ćwikłowy zawiera najwięcej cennych dla nas składników.

Dlaczego warto jeść buraki

  1. Oczyszczają organizm z toksyn
  2. Zmniejszają poziom złego cholesterolu
  3. Obniżają ciśnienie krwi

Jednak to nie wszystkie z zalet i chociaż w tytule podaliśmy trzy, to tak naprawdę zyskać można dużo więcej. Oto kilka przykładowych zalet jedzenia buraków, które warto również znać.

  1. Dobrze wpływają na wątrobę
  2. Zwiększają odporność organizmu
  3. Zwiększają wytrzymałość fizyczną
  4. Pomagają walczyć z anemią
  5. Mają właściwości przeciwzapalne
  6. Posiadają właściwości antyrakowe
  7. Wspomagają pracę jelit

Przepis na koktajl z buraków

Buraki możemy jeść w różnej formie. Na pewno znacie przepisy na zupy, surówki czy sałatki z burakami. Mało kto jednak próbował koktajlu z buraków więc dzisiaj podpowiemy Wam jak go zrobić. Mamy nadzieję, że Wam posmakuje choć smak jest nie dla każdego. Pić można również sam sok z buraków, ale nie jestem fanką tego smaku. W koktajlu smakuje zdecydowanie lepiej.

Składniki

  • średniej wielkości burak
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • 250 ml wody

Przygotowanie

  • Składniki obierz i pokrój na mniejsze kawałki.
  • Włóż do blendera i wymieszaj.
  • Koktajl pijemy do razu.

Oczywiście możemy spróbować swoich własnych zestawów smakowych. Np. pasuje do tego również cytryna. Marchewka i jabłko bardzo dobrze łagodzą i osładzają czysty sok z buraków. Dlatego koktajl jest smaczniejszy.

Źródła

  1. wikipedia.org
  2. takprosto.cc
  3. purestyle.pl
  4. krokdozdrowia.com

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły