Jak powinna wyglądać porcja obiadowa dla dziecka i dorosłego?

Zdrowie Data publikacji: 06 maja 2018

Proporcje tego co jemy ma bardzo istotne znaczenie w przypadku zdrowej i zrównoważonej diety. Oczywiście dziecko i dorośli potrzebują innych proporcji składników odżywczych dlatego to co znajdziemy na naszych talerzach powinno się różnić.

Obiad osoby dorosłej

  1. Białka (mięso, ryby, jaja) – 25%
  2. Warzywa – 50%
  3. Węglowodany (ziemniaki, kasza, najlepiej produkty pełnoziarniste) – 25%

Obiad dziecka

  1. Białka (mięso, ryby, jaja) – 33%
  2. Warzywa – 33%
  3. Węglowodany (ziemniaki, kasza, najlepiej produkty pełnoziarniste) – 33%

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły