Śniadanie dla osoby z nadwagą – jakie powinno być?

Zdrowie Data publikacji: 15 lutego 2016 / Aktualizacja: 2022-03-27

Po pierwsze musisz zdać sobie sprawę z tego jak ważne jest śniadanie. Gdy go nie zjesz organizm od razu zaczyna alarmować, że nie ma posiłku tak ważnego dla całej dziennej aktywności i zaczyna odkładać tak cenne dla niego kalorie na później, w postaci znienawidzone przez nas tłuszczu.

Dlatego nigdy nie pomijaj śniadania i zawsze jedz lekkie śniadanie. Może to być pełnoziarnisty chleb, chudy twaróg czy warzywa, a nawet jajko, których białko da nam dużo energii. Mamy dla Was pomysł na śniadania na cały tydzień.

Poniedziałek

Dwie kromki razowego chleba z chudą szynką z indyka i plasterkami pomidora. Do tego kawa z mlekiem 1.5% lub herbata, ale bez cukru.

Wtorek

Dwa jajka na miękko i kromka razowego chleba. Do tego sok ze świeżo wyciskanych pomarańczy.

Środa

Pół chudego twarogu wymieszanego z dwiema łyżkami jogurtu naturalnego i cebulką (do woli). Do tego kromka pełnoziarnistego pieczywa i kawa z mlekiem 1.5% lub herbata (napoje bez cukru).

Czwartek

Dwie parówki drobiowe ponad 80% zawartości mięsa. Do tego łyżka musztardy (nie keczupu). Kromka pełnoziarnistego chleba oraz sok z pomidorów – 1 szklanka. Kupując sok zwróć uwagę aby w składzie nie było cukru.

Piątek

Sałatka z jednego pomidora, jednego jajka na twardo i ogórka oraz sałaty lodowej. Do tego jedna kromka pełnoziarnistego pieczywa i kawa lub herbata bez cukru.

Sobota

Szklanka płatków owsianych – zalewamy je wodą. Po parzeniu dodajemy mały jogurt naturalny i świeże owoce – parę winogron, jedną mandarynkę. Do picia kawa lub herbata bez cukru.

Niedziela

Mamy trochę więcej czasu więc zrobimy dietetyczne placuszki. Zetrzyj jedną marchewkę, dodaj jedno jajko, łyżkę mąki ziemniaczanej i trochę soli dla smaku. Smażymy na jednej łyżce oliwy. Możemy podać z odrobiną jogurtu greckiego.

Nasze śniadania są proste i szybkie do przygotowania dlatego ich nie pominiesz bo nie musisz przykładać się do robienia wymyślnych przepisów. Spróbuj ich sama przez tydzień. Zważ się przed śniadaniem i spróbuj za tydzień ponownie. Zobaczysz zmianę.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły