19 października 2021

Słabe włosy i paznokcie – niedobory cynku w diecie

Zmiany skórne, a także pogorszenie się stanu paznokci i włosów może być przyczyną braków jednego z pierwiastków. Jest nim cynk. Jest on bardzo ważny dla poprawnego funkcjonowania naszego organizmu. Dlatego warto zadbać o to, by dostarczać go naszemu organizmowi w odpowiedniej ilości.

Dlaczego cynk nam jest potrzebny?

Niedobory cynku nie tylko objawiają się gorszą kondycją skóry, włosów i paznokci. Jego braki można łączyć z problemami ze smakiem oraz węchem. Jest też ważny dla naszych oczu, a jego niedobory wiążę się z występowaniem kurzej ślepoty. Mogą wpływać również na problemy z odpornością, tarczycą czy wątrobą. Dlatego warto cynk suplementować.

Zanim jednak zdecydujemy się na suplementację cynku warto sprawdzić jego poziom. W tym celu należy skontaktować się z naszym lekarzem rodzinnym, który zleci badanie i w razie potrzeby zaleci odpowiednią suplementację.

Oprócz środków farmaceutycznych, w których cynk możemy przyjmować w tabletkach, jest on również obecny w produktach, które jemy na co dzień. Jeśli potrzebujesz więcej cynku spożywaj:

  1. podroby
  2. ryby
  3. pestki dyni
  4. białą fasolę
  5. słonecznik
  6. orzechy laskowe
  7. jajka
  8. gorzką czekoladę
  9. biały ryż
  10. otręby pszenne
  11. cebulę
Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.