4 lipca 2020

Poświęć nie więcej niż 4 minuty dziennie przez 28 dni i zobacz jak zmieni się Twój brzuch!

Chcesz coś zmienić i sprawić, aby Twój brzuch wyglądał lepiej, ale nie wiesz od czego zacząć i nie masz na to czasu? Pierwszego dnia wystarczy, że poświęcisz 30 sekund. Ostatniego jedynie 4 minuty. Dzięki temu jednak zobaczysz jak systematyczność wpływa na efekty, zmotywujesz się i osiągniesz wreszcie swój cel!

Codzienne wyzwanie – DESKA

Deska (z ang. plank) to ćwiczenie, które świetnie wpływa na mięśnie brzucha. Nie potrzebujesz do jego wykonania żadnych dodatkowych sprzętów. Wystarczy kawałek podłogi. Nie musisz poświęcać na nie też wiele czasu. Jest proste, ale to nie znaczy, że jest łatwe. Z czasem przekonasz się, że te kilkadziesiąt sekund to wcale nie taka bułka z masłem, ale jeśli nie poddasz się i dasz radę, to po 28 dniach zauważysz różnicę.

Zrób sobie dzisiaj zdjęcie, aby później móc porównać efekty. To najlepiej sprawdza się jako motywacja do dalszych ćwiczeń. Po tych 28 dniach nie będziesz chciała już przestać.

Jak poprawnie wykonać deskę

W desce bardzo ważne jest to by wykonywać to ćwiczenie poprawnie. Tylko wtedy w optymalny sposób angażuje ono odpowiednie partie mięśni.

Deska angażuje poprzeczne i skośne mięśnie brzucha. Pracują przy niej również całe plecy, ramiona i pośladki. To ćwiczenie świetnie nadaje się dla kobiet modelując całą sylwetkę.

Deskę zaczynamy od położenia się na brzuchu na podłodze. Następnie opieramy górną część ciała na przedramionach, łokcie zginamy. Trzymamy je dokładnie pod naszymi barkami.

Następnie na palcach od stóp unosimy do góry pupę. Pięty, pośladki i głowa powinny wyznaczać prostą linię. Pupa nie może być wypięta do góry, ani opuszczona zbyt nisko. Wtedy ćwiczenie nie będzie wykonane poprawnie.

Harmonogram wyzwania

Harmonogram jest bardzo prosty. Co kilka dni będziemy zwiększać ilość czasu, który musimy wytrzymać w pozycji deski. Co kilka dni będą również przerwy by dać szansę mięśniom na regenerację. Z początku poczujesz zakwasy, zwłaszcza gdy jesteś osobą, która nie ćwiczy. Postaraj się jednak nie zrażać i wytrwać do końca wyzwania.

  1. Dzień: 20 sekund
  2. Dzień: 20 sekund
  3. Dzień: 30 sekund
  4. Dzień: 30 sekund
  5. Dzień: 40 sekund
  6. Dzień: Przerwa
  7. Dzień: 45 sekund
  8. Dzień: 45 sekund
  9. Dzień: 60 sekund
  10. Dzień: 60 sekund
  11. Dzień: 60 sekund
  12. Dzień: 90 sekund
  13. Dzień: Przerwa
  14. Dzień: 90 sekund
  15. Dzień: 90 sekund
  16. Dzień: 120 sekund
  17. Dzień: 120 sekund
  18. Dzień: 150 sekund
  19. Dzień: Przerwa
  20. Dzień: 150 sekund
  21. Dzień: 150 sekund
  22. Dzień: 180 sekund
  23. Dzień: 180 sekund
  24. Dzień: 210 sekund
  25. Dzień: Przerwa
  26. Dzień: 210 sekund
  27. Dzień: 240 sekund
  28. Dzień: 240 sekund

Gotowe? No to stoper w dłoń i do dzieła :) Pamiętajcie aby się zważyć, zmierzyć i zrobić sobie zdjęcie przed wyzwaniem, a potem zrobić to na koniec wyzwania.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.