Odchudzanie zaczyna się od samego rana, oto błędy, które najczęściej nam utrudniają zrzucenie wagi

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. W rzeczywistości tak jest i powinien on być dla nas szczególnie istotny gdy się odchudzamy. Same odchudzanie powinno zaczynać się od samego rana, gdy tylko otworzymy nasze oczy musimy wziąć pod uwagę wiele rzeczy, które będą miały wpływ na naszą dietę. Niestety już rano popełniamy wiele błędów, o których dzisiaj Wam napiszemy.

Poranne błędy w odchudzaniu, które najczęściej popełniamy

Zacznijmy od samego pomijania śniadania co jest oczywistym błędem tak jak pominięcie jakiegokolwiek posiłku w ciągu dnia. Podczas diety musimy pilnować systematyczności jedzenia. Posiłki powinny występować o tej samej porze dnia i nie powinniśmy ich pomijać. Zawsze musimy mieć coś w zanadrzu jeśli nie możemy przygotować sobie pełnoprawnego posiłku. Zasada ta z oczywistych względów dotyczy śniadania i to chyba w największym stopniu. Śniadanie jest pierwszym posiłkiem w ciągu dnia, który informuje nasz organizm “ok, będzie dobrze. Mamy śniadanie, nie trzeba kumulować energii”. Gdy pomijamy posiłki nasz organizm wchodzi w tryb “eco” i zaczyna spalać mniej kalorii oraz je magazynować.

Dosypianie to częsty nawyk wielu osób. Ilu z was nastawia sobie budzik na 7.40 i 8.00 żeby jeszcze te 20 minut dospać i ostatecznie wstać? Dosypianie to bardzo zły nawyk, który rozwala nam metabolizm. Te 15 czy 20 minut nie da nam już wiele, lepiej poświęcić ten czas na wstanie i rozkręcenie się. Zróbcie sobie w tym czasie porządne śniadanie, posłuchajcie muzyki czy poczytajcie wiadomości [albo naszą stronę :)]. Wstawanie zaraz po przebudzeniu poprawia nasz metabolizm w przeciwieństwie do dosypiania.

Już wstaliśmy z łóżka, nie dosypialiśmy i pamiętaliśmy o tym by zjeść śniadanie – odpowiednie do diety. Co dalej możemy zrobić źle? Otóż jest jedna rzecz. Co do śniadania, kawa czy herbata? Pewnie każdy z tych napojów znajdzie swoich zwolenników, ale czy pamiętacie o wodzie? To ona przecież pobudza nasz metabolizm i oczyszcza organizm z toksyn. Dlatego dzień warto zacząć od wypicia szklanki wody. Pamiętajcie o tym, że w nocy ciało się odwadnia. Stąd uczucie pragnienia i niemiły zapach z ust.

Wróćmy jeszcze do samego śniadania. Kolejnym błędem, który możemy popełnić jest wybór menu na śniadanie. Często sięgamy po złe rzeczy, które po prostu nie nadają się na śniadanie. Oczywiście należy unikać słodyczy czy pustych kalorii. Lepiej uważać też na owoce, ale za to już nie ma co ograniczać warzyw. Na śniadanie powinno się pojawić białko, które doda nam energii i zapewni uczucie sytości. Warto też by pojawił się błonnik, który również wypełnia żołądek, zapewnia uczucie sytości i poprawia pracę jelit.

Co jeść na śniadanie

  1. Śniadanie powinno dostarczać ok. 600 kcal
  2. Powinny znajdować się w nim produkty bogate w białko
  3. Owoce w ograniczonej ilości
  4. Warzywa bez ograniczeń
  5. Produkty bogate w błonnik

Przykładowe menu

  1. Musli + jogurt naturalny + pestki dyni + pestki słonecznika + kiwi
  2. 2 kromki chleba żytniego lub razowego + odrobina masła + biały ser + pomidor + 1 mały grejfrut
  3. 2 kromki chleba razowego + masło + 2 jajka sadzone + 1 pomarańcza
Skomentuj

Odchudzanie zaczyna się od samego rana, oto błędy, które najczęściej nam utrudniają zrzucenie wagi