Lubisz wafle ryżowe? Lepiej jest ich unikać i powód jest bardzo ważny!

Wafle ryżowe to szybka przekąska, która przez wielu uważana jest za dietetyczny zamiennik chleba. Niestety tak nie jest, nie są one ani dietetyczne, ani dobre dla naszego zdrowia. Naukowcy z Uniwersytetu Navarra w Hiszpanii opublikowali listę produktów wysoko przetworzonych i oprócz takich rzeczy jak płatki śniadaniowe, słone przekąski, kiełbasy i pasztety znalazły się też wafle ryżowe.

Dlaczego lepiej nie jeść wafli ryżowych

Produkty wysoko przetworzone to takie, które zostały poddane obróbce przemysłowej i wzbogacone o dodatkowe substancje. Są one dla nas niezdrowe i zwiększają ryzyko śmierci. W jednym z niedawno opublikowanych raportów zaznaczono, że przyczyniają się do większej ilości zgonów niż papierosy. Również naukowcy z Navarra przeprowadzili badania w zakresie nawyków żywieniowych i zrobili to na 20 000 osób w latach 1999-2014.

Okazało się, że osoby, które jadły wysoko przetworzone produkty były o 62% bardziej narażone na przedwczesną śmierć. Jadły one te produkty cztery razy dziennie. Każda kolejna dawka zwiększa ryzyko o 1/5.

Jeśli chcesz żyć długo nie tylko powinnaś stronić od używek takich jak tytoń czy alkohol, ale też dbać o swoją dietę. Powinna ona być zdrowa i bogata w produkty, które są nieprzetworzone. Spójrz na poniższą listę i zobacz jak dużo z tych rzeczy jesz.

Popularne produkty wysoko przetworzone

  • płatki śniadaniowe
  • sery
  • warzyw konserwowe
  • pieczywo
  • słone przekąski
  • kiełbasy
  • pasztety
  • gotowe dania isntant
  • ciastka
  • napoje słodzone
  • parówki
  • kisiele do zalewania wodą
  • desery jogurtowe z owocami
Skomentuj

Lubisz wafle ryżowe? Lepiej jest ich unikać i powód jest bardzo ważny!