19 kwietnia 2021

Jakie witaminy na wiosnę są nam niezbędne?

Wiele osób zastanawia się jakie witaminy na wiosnę powinniśmy zacząć przyjmować. Początek wiosny może być dla naszego organizmu trudny, ponieważ w miesiącach zimowych najczęściej nie przyswajamy wszystkich potrzebnych składników. Zimowe niedobory warto uzupełnić, a ciężko robić to w sposób naturalny, ponieważ nie mamy jeszcze dostępu do świeżych warzyw i owoców. Zatem jakie witaminy powinniśmy suplementować?

Witaminy dla każdego.

Czasami niezbędna jest suplementacja witamin, ponieważ witaminy z natury nie zawsze są wystarczające. Należy przy tym pamiętać, że w pierwszej kolejności powinniśmy zrobić badania i upewnić się, czy nie mamy niedoborów. Jeżeli lekarz zaleci nam suplementację, to powinniśmy się do tego stosować. Czasami już same produkty bogate w witaminy załatwią sprawę.

Z niedoborem witaminy D i D3 problem ma większość osób w mieszkających w naszym klimacie. Niestety jesień i zima nie obfituje w słoneczne dni. To wszystko sprawia, że podstawowym suplementem jest właśnie suplement witaminy D. Powinniśmy przyjmować go od jesieni do wiosny. Witamina D wspomaga układ kostny, nerwowy i mięśniowy oraz poprawia odporność.

Witamina A to kolejna witamina, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wspomaga nasz wzrok i układ odpornościowy. Wpływa pozytywnie na wygląd skóry i opaleniznę. W naturze występuje w dużych ilościach w marchewce, a jedzenie jej delikatnie i naturalnie zmienia kolor skóry. Osoby, które nie przepadają za marchewką, a mają niedobór witaminy A, powinny rozważyć przyjmowanie suplementu.

Marchew – źródło witaminy A

Chyba każdy wie, jak ważna i potrzebna jest witamina C. Niektórzy suplementują ją nawet przez cały rok. Witamina C to silny przeciwutleniacz, ale zapobiega też procesom starzenia skóry, przyspiesza gojenie ran i poprawia odporność. Wiele osób cierpi z powodu wiosennych przeziębień. Suplementacja witamin C wspomoże nasz organizm w tym okresie.

Wiosna a witaminy dla niej.

Wiosna to czas, w którym powinniśmy zadbać o witaminy dostarczane do organizmu. Kwas foliowy jest niezwykle potrzebny w organizmie kobiety. Ma on pozytywny wpływ na układ nerwowy, ale też na rozwój płodu. Jest szczególnie ważny, jeżeli staramy się o dziecko, ale też w trakcie ciąży. Niedobór kwasu foliowego może doprowadzić do problemów z układem odpornościowym oraz do niedokrwistości. Warto zacząć suplementację wraz z nadejściem wiosny.

Niedobór żelaza jest łatwy do pomylenia ze złym samopoczuciem związanym z wiosennym przesileniem. Jeżeli mamy wątpliwości, to najpierw warto wykonać badania krwi. Spadek odporności, ciągłe zmęczenie i bóle głowy to objawy, których nie powinniśmy lekceważyć. Czerwone mięso i zielone warzywa zawierają dużo żelaza. Zimą mamy znacznie utrudniony dostęp do warzyw, a czerwonego mięsa wiele kobiet nie lubi. W takiej sytuacji powinnyśmy sięgać po suplementację.

Zielone warzywa to dobre źródło żelaza

Wiosna a witaminy dla niego.

Witaminy mogą wspierać nasz organizm, a wiosna to często okres przejściowy, który sprawia, że czujemy się nieco gorzej. Warto, aby mężczyźni suplementowali żeń-szeń, ponieważ dodaje energii i podnosi sprawność fizyczną. Z jego pomocą przesilenie wiosenne nie będzie już tak uciążliwe. Jest też bardzo polecany na problemy z potencją.

Mężczyźni powinni kontrolować ilość magnezu w organizmie. Warto regularnie robić badania krwi i upewniać się, czy nie mamy niedoborów. Suplementacja witamin jest często niezwykle pomocna, a magnez to jedna z tych niezbędnych witamin. Ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie mięśni oraz przyspiesza metabolizm. 

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.