19 sierpnia 2020

Jaką różnicę ma picie ciepłej i zimnej wody?

To jaką wodę pijesz ma znaczenie. Ciepła woda działa na nasz organizm inaczej niż zimna. Latem zazwyczaj decydujemy się na zimną, aby się trochę schłodzić. Nie powinniśmy jednak jej nadużywać. Może mieć ona negatywny wpływ na naszą śledzionę, co objawiać się może zwiększoną ilością infekcji.

Ciepła woda

  • Poprawia trawienie
  • Poprawia krążenie
  • Redukuje stres
  • Ułatwia zasypianie
  • Łagodzi skurcze mięśni

Zimna woda

  • Przyśpiesza metabolizm
  • Pomaga w regulacji temperatury ciała przy wysiłku
  • Dobrze nawadnia, lepiej wchłania się przez krwiobieg
  • Spowalnia proces trawienia pokarmów
  • Zmniejsza odporność organizmu

Czym jest odwodnienie?

Bez względu na to czy pijemy zimną wodę czy ciepłą, jest ona niezbędna do życia. Wydolność naszego organizmu pogarsza się już przy utracie 1% wody.

Przy utracie 10% wody może dojść do zaburzeń pracy serca czy udaru. 20% utrata wody może prowadzić nawet do śmierci. Dlatego wodę pić należy i warto zwracać uwagę na symptomy odwodnienia.

Pierwszym z nich jest po prostu uczucie pragnienia. Nasz mózg daje nam znać tym samym, że potrzebujemy wody. Dlatego gdy je czujemy to po prostu pijmy wodę.

Drugim objawem jest kolor moczu. Gdy staje się ciemny to informacja, że pijemy zbyt mało wody. Powinien być jasny.

Można również uszczypnąć się. Jeśli skóra nie wraca do swojej pierwotnej pozycji, straciła jędrność, to oznacza, że jesteśmy odwodnieni.

Pamiętajcie zatem, aby pić ok. 1,5 litra wody dziennie, a w okresie letnim nawet 2-2.5l. W upały nasz organizm szybciej odwadnia się.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.