8 września 2020

Jak schudnąć bez liczenia kalorii? Zrób 4 rzeczy i zobacz efekty!

Chcesz wreszcie zrzucić parę kilogramów. Czuć się dobrze w swoim ciele. Wyglądać fajnie na urlop albo ślub. Nie chcesz jednak:

  1. Stosować drakońskich diet i planów żywieniowych
  2. Liczyć spożytych kalorii i zapisywać tego co jesz
  3. Chodzić na siłownię i wykonywać wiele męczących ćwiczeń

Czy jest więc możliwe, aby schudnąć bez tego wszystkiego? Oczywiście, że tak. Wystarczy, że wprowadzisz w swoje życie cztery proste zmiany. Pamiętaj jednak, nie oszukuj sama siebie – zrób to konsekwentnie. Tylko w ten sposób osiągniesz wymarzone efekty. Warto jednak to zrobić, bo już łatwiej być nie może.

1. Ogranicz całkowicie cukier

Powstaje pytanie czy da się to zrobić? Z doświadczenia powiem Wam, że tak. Ale nie jest to, aż takie łatwe. Trzeba bowiem zrezygnować z wielu rzeczy, które do tej pory lubiliśmy.

Oczywiście do herbaty czy kawy bez cukru można się przyzwyczaić. Mi to zajęło ok. miesiąca. Teraz nie słodzę kawy i herbaty od paru lat i za każdym razem gdy napiję się słodzonej, to wykręcam się jakbym zjadła cytrynę. Naprawdę, bez cukru smakuje mi teraz dużo lepiej. Po prostu nasze kubki smakowe przyzwyczajają się do tego.

Gorzej jest ze słodkimi przekąskami. Któż z nas nie lubi zjeść sobie ciastka do kawy czy sięgnąć po słodki batonik, gdy złapie nas głód na mieście. I z tym trzeba walczyć. Ja zamieniłam takie przekąski na owoce. Ale też bez przesady – owoce również zawierają cukier, a nazywa się on fruktozą. Jednak nie możemy rezygnować ze wszystkiego, warto więc zapewnić sobie coś co nam smakuje i zjeść kawałek arbuza, melona, gruszkę czy jabłko.

Oczywiście gdy już osiągniecie swój wymarzony efekt w postaci odpowiedniej liczby na wadze, wtedy stopniowo możecie zacząć ponownie jeść takie rzeczy.

Oczywiście dalej musicie trzymać się zdrowego odżywiania, ale wyrobicie sobie nawyki dotyczące tego co jecie i Waszej aktywności fizycznej. Dlatego zjedzenie tortu, ciasta czy słodkiego batonika od czasu do czasu, nie wpłynie na Waszą wagę.

2. Jedz dużo warzyw

Warzywa są niezwykle ważne jeśli chodzi o dietę. Raz, że dostarczają naszemu organizmowi potrzebnych minerałów i witamin, dwa po prostu pozwalają nam się najeść nie dostarczając jednocześnie mnóstwa kalorii.

Dlatego skup się na warzywach. Jedz je do śniadania, do obiadu, do kolacji, jako przekąskę. Zamiast 4 kromek chleba rano, zrób sobie dwie kromki, ale za to zjedz kilka liści sałaty, całego pomidora lub paprykę. Tak by czuć się najedzoną.

Jeśli do tej pory na obiad nakładałaś sobie kupę ziemniaków i trochę warzyw to zmień proporcje. Wyłóż pół talerza warzywami np. gotowane brokuły, kalafior, sałatka z warzyw gotowanych lub świeżych. Dołóż kawałek mięsa, najlepiej chudego i tyle ziemniaków co zostanie Ci miejsca.

Stosując tę prostą znacznie zmienisz swój bilans kaloryczny w ciągu dnia, a nie będziesz musiała w ogóle przeliczać kalorii.

3. Nie jedz gotowych produktów

Jedząc gotowe rzeczy ciężko zapanować nad kaloriami, a my nie chcemy ich nawet liczyć. Dlatego zrezygnuj z gotowych produktów. Gotowe dania obiadowe, czy fastfoody na mieście. To wszystko to ogromna ilość kalorii, które pochłaniamy każdego dnia i przez, które nie tylko nie możemy schudnąć, ale też tyjemy.

Dotyczy to również przekąsek. Chcesz osiągnąć wymarzony efekt? Musisz zrobić je sama. Znajdziesz u nas wiele przepisów na dietetyczne smakołyki.

Jeśli nie masz na to ochoty lub czasu, to tak jak wcześniej mówiłam – sięgnij po warzywa, albo owoc. To będzie Twój nowy fast-food.

4. Zacznij się ruszać

Nie musisz od razu zapisywać się na siłownię. Zacznij jednak po prostu chodzić. To nic nie kosztuje, możesz wykorzystać tryb dnia codziennego i w niektóre miejsca, zamiast pojechać autem to po prostu pójść.

Aby zrzucić pół kilograma trzeba spalić 3500 kcal. Nie trudno więc policzyć, że jeśli będziesz chodzić godzinę to w ciągu tygodnia masz szansę stracić pół kilograma wagi. Dorzuć do tego nowe zasady, a zrzucisz 1-1.5kg bez większej aktywności fizycznej.

Jeśli interesuje Cię to jak spacery wpływają na odchudzanie to zapraszamy o poszerzenie swojej wiedzy o jeden z naszych wcześniejszych artykułów.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.