7 stycznia 2016

Jak spacery wpływają na odchudzanie

Zastanawiasz się czy spacery mogą pomóc w odchudzaniu? Oczywiście, że tak. Dlatego naprawdę warto spacerować. Zobacz jak to wpływa na Twój organizm.

Miniatura

Dietetycy potwierdzają, że osoby, które codziennie po obiedzie spacerują przynajmniej przez 20 minut mogą w ciągu miesiąca bez dodatkowego wysiłku zrzucić nawet 2kg wagi. To wydaje się proste i przyjemne, prawda? :)

Spacery przyśpieszają metabolizm i regulują pracę serca.  Gdy chcemy schudnąć każdy wysiłek fizyczny jest wskazany, ale gdy nie lubimy chodzić na siłownię, albo bardzo się przemęczać to spacery wydają się idealnym rozwiązaniem. Są również dobre dla osób w starszym wieku, które już nie mają siły na ćwiczenia. Nie tylko pozwolą zapanować nad masą ciała, ale poprawią ogólny stan zdrowia oraz komfort fizyczny i psychiczny. Dlatego wyciągajcie swoich rodziców na spacery co będzie korzyścią również dla Was :)

Ile powinien trwać spacer?

Lekarze zalecają przynajmniej 20 minut spaceru, ale w dynamicznym tempie. Najlepiej przejść się po każdym posiłku jeśli oczywiście mamy taką możliwość. Wiemy jednak, że dla osób pracujących znalezienie czasu wolnego jest bardzo trudne. Dlatego wykorzystaj każdą okazję dnia codziennego. Po pracy zamiast jechać do sklepu, który znajduje się kilometr od domu, przejdź się w miarę szybkim tempem. W pracy przerwę wykorzystaj na to by się poruszać, a nie siedzieć dalej przy komputerze i przeglądać strony :)

Jeśli chcesz tylko poprawić swoje samopoczucie i stan zdrowia nie musisz spędzać więcej niż pół godziny na spacerze dziennie w normalnym tempie. jednak jeśli chcesz zacząć chudnąć zalecamy przynajmniej 2x20min dynamicznego spaceru dziennie. Najlepiej po posiłku.

Jak szybko powinnam chodzić na spacerze?

Wszystko zależy od Twoich możliwości. Szybki spacer powinien nam pozwolić przejść 1km w ok. kwadrans i to jest zalecane tempo jeśli chcemy schudnąć. Ale jeśli nie jesteś w stanie tego osiągnąć po prostu wydłuż czas spacerowania i idź w swoim tempie. Jak przy każdej diecie i ćwiczeniach trzeba trzymać się zasady, że nie może to być uciążliwe i ponad Twoje siły bo szybko się zniechęcisz i stracisz motywację do dalszych działań.

Gdzie najlepiej spacerować?

Najlepsze efekty da spacer w terenie zróżnicowanym, w którym znajdziemy różne przeszkody naturalne w tym górki, pagórki, nachylenia. Spacer po równym chodniku też jest ważny, ale wtedy będziemy w dużo mniejszym stopniu aktywować mięśnie, które oczywiście chcemy rozbudować. Więcej mięśni = mniej tłuszczu. Dlatego idealnymi terenami do spacerów są lasy, parki, ale także zróżnicowane poziomowo osiedla, na których musimy np. pokonywać schody – to świetne ćwiczenie.

Czy mogę ulepszyć jakoś mój spacer?

Oczywiście, że tak. Od dłuższego czasu popularny jest nordic walking, czyli tak zwany spacer z kijkami :) Dzięki temu wprawiamy w ruch inne partie ciała niż podczas zwykłego marszu. Nordic walking to doskonała metoda na odchudzanie, gdyż pozwala spalić większą ilość kalorii niż zwykły marsz, a nie jest tak męczący jak bieganie. Na każde 200 kalorii spalonych podczas spaceru chodząc z kijkami spalisz praktycznie dwa razy tyle. ok. 390 kalorii więc warto przemyśleć zakup kijków do nordic walkingu.

Jakie masz dla mnie wskazówki?

Parę porad się znajdzie, dzięki którym Twój spacer przyniesie lepsze efekty. Po pierwsze staraj się mieć wyprostowaną sylwetkę. Nie uderzaj piętami o ziemię, środek ciężkości powinien byc na środku stopy. Więc chodzimy delikatnie przenosząc go na palce.  Pamiętaj by zaopatrzyć się w wygodne adidasy. Jeśli nie jesteś w stanie dynamicznie spacerować staraj się przeplatać swój chód, raz szybciej raz wolniej. Wprowadź sobie plan spacerów, zrób tabelę z dniami tygodnia i powieś ją na lodówce. Zaznaczaj dni, w których byłaś na spacerze i wpisuj ile minut. Postaw sobie jakiś cel np. 30 minut spaceru dziennie i staraj się tego trzymać.

UWAGA

Na koniec drobna uwaga. Wiele osób w komentarzach przy naszych sposobach ułatwiających odchudzanie pisze, że to nie ma sensu bo potrzeba dużo ruchu i diety. To oczywiste moi drodzy :) My tylko podajemy jeden sposób, który ułatwi odchudzanie np. napój poprawiający metabolizm, ale gdy po nim zjecie pączka to wiadomo, że efektów to nie da. To są tylko sposoby przyśpieszające efekty, a dwoma czynnikami, które powinny być składnikiem każdego odchudzania jest zdrowe racjonalne żywienie i ruch + nasze pomysły przyśpieszające efekty jako dodatek :)

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.