Ile kroków dziennie robić aby żyć dłużej?

Dotychczas uważano, że dziennie powinniśmy zrobić 10 000 kroków, aby dobroczynny wpływ aktywności fizycznej sprawił, że będziemy żyć dłużej. Naukowcy z Harvard Medical School twierdzą, że wystarczy 7 500 kroków dziennie. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcą żyć zdrowiej. Pamiętajcie, że istotniejsza jest regularność powtarzania ćwiczeń niż ich intensywność.

Rób 7 500 kroków dziennie by żyć dłużej

Na pewno zastanawiacie się ile to km i jak długo trzeba iść? Człowiek porusza się średnio z prędkością ok. 5 km/h. Na przejście 100 m potrzebujemy ok. 150 kroków. Wychodzi więc na to, że musimy przejść 5 km, a powinno nam to zająć dokładnie godzinę. Warto wspomnieć przy okazji, że statystycznie Polak przechodzi pieszo dziennie 5-6 tys. kroków. Dlatego jesteśmy już blisko tej granicy i wystarczy zrobić sobie dodatkowy spacer po obiedzie by wyrobić normę.

Według naukowców wcześniej zalecane 10 000 kroków nie było poparte badaniami. Postanowili więc to sprawdzić. Ich badania sfinansował Narodowy Instytut Zdrowia. Przebadano ponad 16 tysięcy kobiet w wieku ok. 72 lat. Po czterech latach prowadzenia badań okazało się, że kobiety, które wykonywały dziennie średnio 4400 kroków żyły dłużej. Te, które żyły krócej nie przekraczały 2700 kroków dziennie. Wskaźnik umieralności malał do granicy 7500 kroków, a po tym wyniku naukowcy nie zauważyli już spektakularnych zmian, dlatego jest to optymalna liczba kroków, która pozwoli nam uzyskać pozytywne efekty.

Jak monitorować ilość kroków

Wiele telefonów posiada aplikację, która mierzy kroki. W telefonach Samsung jest to np. S Health. Poniżej znajduje się screen z wczoraj gdzie miałam dość aktywny dzień. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie jest to super dokładna metoda i też nie zawsze mamy telefon przy sobie. Gdy leży w torebce wielu kroków może też nie zliczyć. Dlatego lepszym sposobem na monitorowanie kroków jest np. opaska sportowa.

Opaska sportowa

Nosiłam kiedyś opaskę Mi Band i Mi Band 2. To pozwalało mi dokładnie monitorować ilość zrobionych kroków. Na ekranie wyświetlany jest wynik dlatego też cały czas wiecie ile Wam pozostało. Opaska też poinformuje Was gdy go osiągniecie. Do tego ma inne funkcje jak wskazywanie godziny czy powiadomienia z telefonu. Dla osób, które nie noszą zegarka będzie bardzo dobrym gadżetem. Ja jednak od jakiegoś czasu noszę głównie zegarek i opaska już wtedy tak dobrze się nie sprawdza bo zaczyna przeszkadzać.

Skomentuj

Ile kroków dziennie robić aby żyć dłużej?