Ile kalorii ma jajko

Kategoria: Zdrowie
Data publikacji: 2022-12-02

Jajka to świetna opcja śniadaniowa dla osób, które chcą rozpocząć dzień z dużą energią. Jaja są dobrym źródłem białka i zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy, których nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

Jajka są jednym z najlepszych pokarmów na śniadanie, ponieważ dostarczają nam niezbędnych składników odżywczych, takich jak białko i witamina D, które dodają nam energii.

Ile kalorii ma jajko?

Jaja są doskonałym źródłem białka i witamin. Warto je jeść na śniadanie, ale w jakich ilościach? Aby to rozszyfrować musimy zadać sobie kolejne pytanie. Ile jajka kcal mają w jednej porcji, czyli mówimy o jednym jajku.

Jajko na twardo czyli gotowane jajka mają około 78 kalorii. Jajko sadzone ma około 100 kalorii. Ile kalorii ma surowe jajko? Nieugotowane surowe jajko ma 36 kcal.

Kalorie w jajecznicy zależą od ilości, którą jesz; generalnie im więcej jesz, tym więcej kalorii będzie. Na przykład porcja jajecznicy z jednego jajka usmażonego na tłuszczu, będzie miała ok. 110 kcal.

Nie bez znaczenia jest tu również ilość tłuszczu, którego użyjemy do smażenia jajecznicy oraz jego rodzaj. Możemy bowiem usmażyć ją na maśle klarowanym – jedna łyżka ma 112 kcal. Łyżka oleju rzepakowego będzie miała za to 88 kcal.

Podsumujmy więc szybko w prostej liście, to ile kalorii ma jajko.

  • Jajko na twardo – ok. 78 kcal
  • Jajko sadzone – ok. 100 kcal
  • Surowe jajko – ok. 36 kcal
  • Jajecznica z jednego jajka – ok. 110 kcal

Warto jednak wspomnieć, że produkty mają dobre i złe kalorie. Jeśli zastanawiasz się ile kcal ma jajko przed zjedzeniem, to w zasadzie nie powinieneś się przejmować. Ogranicz bardziej kaloryczne dodatki. Jajka, które dodają dużo energii warto spożywać i nie ograniczać się na śniadanie do 1 jajeczka na twardo i dwóch kromek chleba. Lepiej zjeść trzy jajka i warzywa do tego, a bilans kaloryczny z pewnością będzie lepszy.

Jajka – dlaczego są ważne w naszej diecie

Jajka są podstawą zachodniej diety, ale ich wartości odżywcze nie są tak dobrze znane. Zawierają ważne składniki odżywcze i witaminy, które są dobre dla zdrowia fizycznego.

Jajka od dawna uważane są za produkty odżywcze. Zawierają wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów, których ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć i muszą być dostarczane z pożywieniem. To czyni je doskonałym źródłem białka dla osób, które nie spożywają mięsa ani produktów mlecznych. Jaja mają również wysoki poziom choliny, która jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla rozwoju i funkcjonowania mózgu, witaminy D, witaminy B12, wapnia, żelaza, fosforu, potasu i selenu.

5 zdrowych powodów, aby dziś jeść jajka

1. Białko jaja może zmniejszyć ryzyko cukrzycy

Jajka są bogatym źródłem białka, które jest dobre dla osób z cukrzycą. Białko w jajach może zmniejszać ryzyko zachorowania na cukrzycę, a jaja zawierają również cholesterol, który nie wpływa na poziom cukru we krwi.

2. Jajka zwiększają energię i jasność umysłu

Jajka są świetną opcją na śniadanie, ponieważ dostarczają wszystkich składników odżywczych, których potrzebuje Twój organizm, aby zdrowo rozpocząć dzień. Jajka zawierają duże ilości białka, które zapewnią Ci uczucie sytości na dłużej i dodadzą energii na cały dzień.

3. Żółtka jaj oferują pokarmy bogate w siarkę dla mocnej skóry i włosów

Żółtka jaj są bogatym źródłem siarki, która jest niezbędna do produkcji keratyny, ważnego białka strukturalnego, które pomaga w tworzeniu włosów i paznokci.

Jajka nie tylko na śniadanie. Są doskonałym źródłem białka i innych składników odżywczych, co czyni je doskonałym wyborem na lunch lub kolację.

4. Kwasy tłuszczowe omega-3 poprawiają funkcjonowanie mózgu i moc pamięci

Żółtko jaja zawiera więcej kwasów tłuszczowych omega-3 niż całe jajko. Badania sugerują, że kwasy omega-3 poprawiają funkcjonowanie mózgu i moc pamięci.

Badania wykazały, że spożywanie kwasów omega-3 poprawia funkcjonowanie mózgu i moc pamięci. Badanie wykazało również, że osoby, które spożywały kwasy tłuszczowe omega-3, miały lepsze zdolności poznawcze niż osoby, które ich nie spożywały.

5. Jajka są tanim, zdrowym źródłem składników odżywczych

Jajka są tanim, zdrowym źródłem składników odżywczych. Są jednym z najtańszych dostępnych źródeł białka i zawierają wiele witamin i minerałów, których potrzebuje Twój organizm.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły