Dzięki tej diecie schudniesz 10kg w 2 tygodnie!

Zdrowie Data publikacji: 25 stycznia 2018

To jest tak zwana dieta norweska. Dzięki niej jedna z czytelniczek schudła 7 kilogramów w 2 tygodnie. Podobno można schudnąć nawet 10 kilogramów. Może Wam się uda osiągnąć ten efekt. Zanim jednak zaczniemy i przedstawię Wam dietę należy Was ostrzec.

Efekt jojo to coś czego każdy z nas się obawia przy tego typu dietach, które bardzo mocno okrojone są z kalorii. Dają szybki efekt, ale po diecie wracając do swoich starych nawyków szybko nabieramy na masie ciała, czasem więcej niż schudliśmy. W tym przypadku prawdopodobieństwo takiego zachowania organizmu jest również duże. Możesz tego uniknąć tylko w jeden sposób – po tej diecie nie wracaj do wcześniejszego sposobu żywienia, ale przejdź na dużo zdrowszą i bardziej zrównoważoną dietę, a dalszy spadek wagi będzie się utrzymywał lub po prostu podtrzymasz wagę bez efektu jojo. Znam rożne opinie ludzi na ten temat, ale z doświadczenia wiem, że można.

Druga sprawa dotyczy już samego menu tej diety. Jest ono dość mało zróżnicowane, nie dostarcza organizmowi wszystkiego czego powinna zdrowa zrównoważona dieta. Chociaż jestem pewna, że w przypadku wielu osób będzie ona zdrowsza niż to co jedzą do tej pory. Nie mnie jednak diety nie stosujcie dłużej, nie powtarzajcie zbyt często. Potraktujcie ją jako jednorazową przygodę na szybkie efekty, które zmotywują Was do dalszego zdrowego odchudzania.

Podczas tej diety ważnym elementem jest picie wody. Będziemy musieli wypić 8-10 szklanek wody. Polecam wrzucić do niej trochę cytryny oraz imbiru. Przyśpieszy to efekty odchudzania.

Pierwszy tydzień dziety

Poniedziałek

Śniadanie: 2 gotowane jajka i jeden owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka z kurczakiem.
Kolacja: 2 słodkie ziemniaki i 2 jabłka.

W ciągu całego dnia należy pić dużo wody i herbaty!

Wtorek

Śniadanie: 2 gotowane jajka i jeden owoc cytrusowy.
Obiad: Gotowane, zielone warzywa i sałatka z kurczakiem.
Kolacja: sałatka, jedna pomarańcza i… 2 jajka.

Środa

Śniadanie: 2 jajka i jeden owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i kurczak.
Kolacja: Trochę sera, pomidor i słodki ziemniak.

Czwartek

Śniadanie: 2 jajka i owoc.
Obiad: Sałatka i pierś z kurczaka na parze.
Kolacja: Owoc.

Piątek

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i ryba.
Kolacja: Warzywa na parze i… 2 jajka.

Sobota

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Kurczak i warzywa na parze.
Kolacja: Owoc.

Niedziela

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka, warzywa na parze i kurczak.
Kolacja: Warzywa na parze.

Drugi tydzień diety

Poniedziałek

Śniadanie: 2 gotowane jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i kurczak.
Kolacja: pomarańcza, sałatka, 2 jajka.

Wtorek

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i ryba.
Kolacja: 2 jajka i warzywa na parze.

Środa

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i kurczak.
Kolacja: pomarańcza, sałatka, 2 jajka.

Czwartek

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i kurczak.
Kolacja: Warzywa na parze, trochę sera i 2 jajka.

Piątek

Śniadanie: 2 jajka i owoc cytrusowy.
Obiad: Sałatka i 2 jajka.
Kolacja: Pasta rybna.

Sobota

Śniadanie: 2 jajka i owoc.
Obiad: Sałatka i kurczak.
Kolacja: Owoc.

Niedziela

Śniadanie: 2 jajka i owoc.
Obiad: Warzywa na parze z kurczkaiem.
Kolacja: Owoc.

Jeszcze kilka uwag do diety. Wybierając owoce powinny być to owoce, które wspierają odchudzanie np. pomarańcze, grejfruty, jabłka, gruszki. Unikamy kalorycznych owoców takich jak np. banany.

Sałatka to po prostu zwykła sałatka z vinaigrette. Możecie zrobić ją z mieszanki sałatek, pomidorów, ogórków, cebuli oraz innych ulubionych warzyw. Za każdym razem możecie modyfikować przepis aby Wam się nie znudziła. Nie ma co ukrywać, dieta jest dość monotonna. Mi to akurat nie przeszkadza, mogę przez tydzień jeść codziennie to samo. Jednak niektóre osoby bardzo tego nie lubią.

Gdy jemy kurczaka oczywiście jest to pierś lub inna część kurczaka bez panierki. Jeśli ją chcemy usmażyć lub grillować to stosujemy maksymalnie dwie łyżki oliwy. Najlepiej jednak aby był to kurczak pieczony czy gotowany. Możemy jednak trochę zmieniać. W tym przypadku robimy sobie sałatkę do tego np. pierś z kurczaka pieczona w przyprawach i mamy gotowy obiad.

Oprócz tego menu pamiętamy cały czas o piciu wody przy każdym posiłku oraz pomiędzy nimi. Oczywiście możemy wypić kawę czy herbatę. Najlepiej jednak byłoby ich nie słodzić.

Owoc ze śniadania możemy też zastąpić jakimiś warzywami np. papryką, pomidorem czy brokułami. Dzięki temu też urozmaicimy trochę menu.

Życzę Wam powodzenia.

Pamiętajcie jednak cały czas o minusach. Nie stosujcie tej diety za długo. Gdy będziecie czuć się gorzej lub po prostu nie dajecie rady to natychmiast przerwijcie dietę. Jest dużo zdrowszych sposobów na odchudzanie, które znajdziecie również na naszej stronie. Efekty nie będą tak szybkie, ale nie warto się dla nich nadwyrężać.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły