Dieta z jajkami na twardo – 10kg w 2 tygodnie!

Jajka są bardzo dobrym dla nas produktem, który dostarcza wielu cennych składników odżywczych. Nic więc dziwnego, że wiele osób stara się oprzeć na nich dietę. Jedną z nich jest dieta jajeczna pochodząca z USA. Tam otyłość jest bardzo powszechnym problemem i diety obliczone na szybkie rezultaty są bardzo często wykorzystywane na początku odchudzania gdzie osoby maja do zrzucenia naprawdę sporo kilogramów.

Pozwala to nabrać rozpędu. Pamiętać jednak należy, że to dopiero początek drogi, a nie dwutygodniowy epizod. Po takiej diecie istnieje duże ryzyko efektu jojo. Tak jak w przypadku większości diet, które dają szybkie efekty. Dlatego nie możemy po niej wrócić do swoich nawyków żywieniowych sprzed diety. Najlepszym wyjściem jest zastosowanie tej diety jako takiego pasa rozbiegowego, który potem staje się zwykłą, zrównoważoną dietą. Jeśli efekt jojo zacznie się pojawiać zobaczcie jak go zatrzymać.

Piszemy o tym bo powinniście mieć tego świadomość. Spotyka to bowiem praktycznie 90% osób. Jednak nie jest to tylko wynikiem samej diety, ale również naszego podejścia do czasu po diecie. Efekt jojo nie dotyczy bowiem tylko osób stosujących takie szybkie diety, a wszystkich odchudzających się. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że tak naprawdę gdy raz podejmiemy decyzję o schudnięciu to staje się to dla nas zobowiązaniem na całe życie. Już zawsze będziemy musieli się pilnować.

Dzieje się tak dlatego, że ilość komórek tłuszczowych w naszym organizmie jest stała przez całe życie. Po prostu są w innym stopniu wypełnione, dlatego niektórzy będą mieli tendencję do tycia i zrzucenie wagi nie zmieni ilości komórek tłuszczowych tylko ich objętość. Zawsze więc będzie istniało ryzyko powrotu do starej wagi jeśli nie zadbamy o swoją dietę.

Dieta jajeczna

Dietę będziemy stosować przez tydzień lub dwa, ale nie powinniśmy tego robić dłużej. Dieta rozpisana jest na siedem dni dlatego należy ją w nowym tygodniu zacząć od nowa. Jeśli w jadłospisie pojawi się owoc to wykorzystujemy jakiś sezonowy owoc np. jabłko, gruszka, morele, brzoskwinie. Mogą to być też pomarańcze czy grejpfruty. Staramy się unikać bananów, które są dość kaloryczne.

Dieta jest rygorystyczna, dlatego jeśli nie czujesz się na niej dobrze lub nie jesteś najedzona to po prostu ją przerwij. Posiłki też są trochę przestawione i zapewne wynika to z wygody dla osób pracujących. Śniadanie jemy normalnie, ale w pracy koło południa jemy podwieczorek, a obiad dopiero w domu i będzie to jednocześnie kolacja.

Poniedziałek

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: 2 jabłka, 2 upieczone słodkie ziemniaki
Obiad: Duży talerz sałatki (mieszanka sałat, ogórki, pomidory, sos vinegrette) + gotowany kurczak

Wotrek

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: 1-2 główki brokułów + gotowany kurczak
Obiad: Duży talerz sałatki, 2 jajka ugotowane na twardo

Środa

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: 1/2 kostki chudego twarogu, trochę jogurtu naturalnego, 2 pomidory
Obiad: Duży talerz sałatki + 150g ryby

Czwartek

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: 2 sezonowe owoce
Obiad: 2 piersi z kurczaka pieczone na pomidorach, posypane ziołami

Piątek

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: gotowane warzywa np. kalafior, 2 jajka ugotowane na twardo
Obiad: Duży talerz sałatki + pieczony kurczak w małej ilości tłuszczu

Sobota

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: 2 sezonowe owoce
Obiad: 150g ryby pieczonej ze szpinakiem

Niedziela

Śniadanie: 2 jajka ugotowane na twardo i 1 owoc
Podwieczorek: Sałatka z 2 pomidorów, 1/2 cebuli i jogurtu naturalnego + 100g pieczonego kurczaka
Obiad: Warzywa gotowane na parze

Tam gdzie nie ma podanej dokładnej ilości produktów po prostu oznacza to, że możemy zjeść taką ilość jaka pozwoli nam się najeść. Jeśli masz problemy zdrowotne dieta nie powinna być rozpoczynana bez konsultacji z lekarzem.

Mimo, że wygląda bardzo ubogo to jednak porcje są całkiem spore i można się nimi najeść. W międzyczasie warto pić wodę aby dodatkowo zapełnić żołądek i nie czuć uczucia głodu między posiłkami. Może ona wydawać się rygorystyczna osobom, które nie były nigdy na diecie, ale ja po przejściu 2 lat diet jestem przyzwyczajona do takich jadłospisów. Jeśli nie byłam najedzona to zawsze dojadałam warzywami, które zawierają mało kalorii jak brokuły, kalafior, ogórki czy cukinia.

Skomentuj

Dieta z jajkami na twardo – 10kg w 2 tygodnie!