Wybór sali weselnej bez wątpienia jest bardzo ważną decyzją. Podczas rozmów z właścicielem sali warto podnieść kilka tematów. W tym artykule przedstawimy Wam kilka porad, na co warto zwrócić uwagę.
Część sal weselnych zastrzega sobie w umowie minimalną ilość gości, za którą musimy zapłacić. Nawet jak przyjedzie mniej, my musimy wówczas zapłacić, za to minimum znajdujące się w umowie. Dlatego warto ustalić tę kwestię jeszcze przed podpisaniem umowy i wynegocjować taką liczbę, która będzie pokrywała się z ilością naszych gości.
Niektóre sale pozwalają przynieść swój alkohol i nie pobierają za to żadnej opłaty. Inne będą od nas chciały korkowe, jeśli zamierzamy skorzystać ze swojego alkoholu. Warto o tę kwestię dopytać.
Tak samo, jak o miejsce do przechowania i schłodzenia alkoholu. Również to, jak wcześnie będziemy mogli przywieźć go na salę, tak by nie kolidowało to z innymi naszymi planami.
Nie zawsze producenci tortów chcą przywozić je na ostatnią chwilę. Jeśli sala nie jest wyposażona w chłodnię, w której można przechować tort, to będzie to problemem. Warto więc zawczasu doprecyzować ten szczegół.
Bardzo ważne jest ustalenie stawki od talerzyka oraz poznanie przykładowego menu. Wówczas możemy ocenić, czy w ogóle jesteśmy w stanie sfinansować wesele na danej sali i czy nasi goście nie będą czuli się głodni.
Warto również dowiedzieć się, co jest w cenie wynajmu sali. Czy odbędzie się w tym terminie na niej tylko nasze wesele. Do której godziny sala będzie dla nas dostępna. Co z jedzeniem, które zostanie. Jeśli poprawiny odbędą się następnego dnia, czy zostanie podane i odpowiednio wcześnie ściągnięte ze stołu, aby się nie zepsuło. Ile kosztują pojemniki na żywność — często po prostu taniej kupić swoje i przywieźć na salę.
Jeśli na wesele zamawiamy barmanów, to będą oni musieli myć swoje szkło, aby podawać gościom drinki. Niektóre sale zgadzają się na to, aby je myć, ale zależy to od ilości obsługi podczas wesela. Nie zawsze mają na to czas. Inne sale będą chciały za to dodatkowej opłaty. Nie zawsze też barmani zgadzają się na samodzielne mycie szkła, chociaż nie jest to regułą. Dlatego jest to kwestia, która wymaga uszczegółowienia.
Ciężki dym nie wpływa na czujniki dymu na sali — ten z suchego logu. To tylko para wodna. Jednak dym pirotechniczny, może włączyć czujniki. Należy więc ustalić z salą, czy będzie możliwość puszczenia dymu oraz skontaktować się z zespołem lub DJ-em, jaki dym będą puszczać.
Co dostaniemy za cenę wynajmu sali w standardzie? Jakie są stoły, okrągłe czy prostokątne. Krzesła i pokrowce na nie. Oświetlenie. Obrusy. Czy na sali jest klimatyzacja i czy można ją włączyć w czasie wesela. Oczywiście większość zdecyduje się jeszcze na firmę dekorującą salę. Warto wówczas dogadać z nią te szczegóły. Zazwyczaj będzie ona dobrze znała sale w swoim regionie i wiedziała, co warto dokupić. Czy w danej sali potrzebne jest np. dodatkowe oświetlenie. Jeśli sala sama w sobie jest ładna, wtedy dużo mniej dekoracji będzie potrzebnych.
Pamiętajmy, zanim podpiszemy umowę z salą ślubną, musimy dokładnie ją przeczytać. Zaznaczcie fragmenty, które budzą Waszą wątpliwość i doprecyzujcie szczegóły. Zróbcie notatki na temat rzeczy, których w umowie nie ma, a chcielibyście, aby się tam znalazły. Wszystkie dodatkowe koszta, opłaty za szkody itd. powinny być wyszczególnione. Wtedy nie będziecie mieć żadnych niespodzianek. Będziecie świadomi tego, co ile kosztuje i możecie świadomie kosztorysować swoje wesele bez zaskoczenia na sam koniec.
Nie podejmujcie decyzji pochopnie. Zobaczcie kilka sal. Zdecydujcie o tym, która podoba Wam się bardziej. W której jest korzystniejszy układ. Więcej miejsca do tańca.
Ważne są różne szczegół, choćby to, jak daleko jest wyjście na zewnątrz. Część osób podczas wesela będzie wychodzić, palić. Jeśli będą oddalać się daleko, trudniej będzie ich ściągnąć na salę w ważnych momentach np. oczepiny czy podanie tortu. Dlatego do wyboru sali trzeba podejść na chłodno i rozważyć wszelkie za oraz przeciw.