Chudnij leżąc – ciekawa japońska metoda odchudzania Fukutsudzi

Lifestyle Data publikacji: 18 marca 2018

Metoda odchudzania Fukutsudzi to technika znana z Azji. Pozwala ona zrzucić zbędne kilogramy bez wysiłku. Jedyne co musisz robić to leżeć. Musimy jednak przybrać odpowiednią pozycję, która zapewnić ma efekt znikania tkanki tłuszczowej. Jesteście ciekawi jak można schudnąć podczas leżenia? Poznajcie metodę Fukutsudzi.

Metoda odchudzania Fukutsudzi

Utrata masy ciała to efekt, który chciałoby uzyskać wiele osób. Wiąże się to jednak z pewnymi wyrzeczeniami oraz wysiłkiem. Znamy dwie tradycyjne drogi, które mogą nam pomóc w utracie wagi. Jest to dieta oraz ćwiczenia fizyczne. Możemy oczywiście stosować suplementy diety, ale nie dadzą one wiele jeśli nie zaczniemy zdrowo się odżywiać i nie wzmocnimy naszej aktywności fizycznej.

Dlatego dla wielu osób zdziwieniem jest to, że schudnąć można podczas leżenia. Taki efekt zapewnia metoda stworzona przez japońskiego lekarza medycyny alternatywnej Toshiki Fukutsuji. Stąd właśnie od jego naziwska pochodzi nazwa metody Fukutsudzi.

Kim był Toshiki Fukutsuji

Toshiki Fukutsuji jest specjalistą od akupunktury. Metoda, którą opracował cieszy się w Azji wielkim powodzeniem. Wydał książkę, która stała się bestsellerem i sprzedała się w 6 milionach egzemplarzy. Niestety powstała tylko w języku japońskim. Wydał również wiele innych książek na temat ekupresury, jednak tylko ta jedna przyniosła mu międzynarodową sławę dzięki tej ciekawej metodzie odchudzania.

Na czym polega metoda Fukutsuji

Nie tylko pozwala ona schudnąć, ale również poprawia wady naszej postawy i eliminuje ból pleców. Jest on częstym problemem u osób otyłych, ale również pracujących w pozycji siedzącej. Dlatego jest ona polecana również dla tych osób, które nie muszą się odchudzać, ale mają problemy z kręgosłupem i bólami pleców po długich godzinach siedzenia w pracy.

Całe ćwiczenie polega na leżeniu w odpowiedniej postawie przez 5 minut. Nic nas to nie kosztuje, jedynie pięć minut straconego czasu, który jednak możemy uznać za relaks. Może warto więc spróbować? Zanim jednak dokładnie opiszę Ci postawę podczas ćwiczenia zwróćmy uwagę na to czy za jego metodą stoją jakieś naukowo-medyczne dowody potwierdzające możliwą skuteczność takiego ćwiczenia.

Sam Toshiki twierdzi, że podczas swojej pracy zauważył, że większość osób otyłych i siedzących w pracy ma nieprawidłowe położenie miednicy względem kręgosłupa. Przez to ich brzuchy są wypięte do przodu, a plecy obolałe. Mają one również skłonność do gromadzenia większej ilości tłuszczu wokół talii. Opracował więc metodę ćwiczeń, które korygują ten stan i dzięki temu pomagają schudnąć.

To jednak tylko jego obserwacja. Jednak jedno z badań powiązało problem tranzytu gazów z naszą postawą. Oprócz tego również zespół jelita drażliwego wydaje się być gorszy u osób o złej postawie. Zaparcia i wzdęcia oczywiście optycznie powiększają nasz brzuch. To nie jest jednak wina tłuszczu, a odpadów metabolizmu. Jednak poprawiając naszą postawę możemy je uwolnić i faktycznie zmniejszyć obwód brzucha chociaż nie będzie wiązało się to z utratą tłuszczu.

Oprócz trawienia korekcja postawy może zapobiegać bólowi szyi, głowy, problemom z oddychaniem czy żylakami. Na pewno bardzo dobrze znają wszystkie zalety takich ćwiczeń osoby, które interesują się jogą. Dlatego można uznać, że metoda Toshiki faktycznie wywołuje żądany efekt, ale sama w sobie nie spala kalorii za nas – no może nie wielką ilość. Jednak jak widzicie może skutecznie wpłynąć na nasz wygląd.

Metoda Fukutsudzi – jak wykonać

Wykonanie ćwiczenia jest bardzo proste i nie wymaga od nasz niczego specjalnego. Jedyny sprzęt jaki potrzebujemy to kawałek dywanu i ręcznik. Ręcznik zwijamy w rolkę i zawiązujemy sznurkiem aby nam się nie rozwijał.

Teraz siadamy na podłodze z wyprostowanymi nogami i ręcznik podkładamy sobie pod plecy tak by przylegał on do naszych lędźwi. Pamiętaj o tym, że nie może on się przesunąć i delikatnie się na nim połóż.

Następnie wyprostuj ręce za głową i złącz dłonie. Stopy również złącz kierując je do środka i dotykając dużymi palcami u nogi.

Postaraj się teraz mocno wyciągnąć i pozostań w tej pozycji przez 5 minut. Uważaj, napięcie mięśniowe będzie duże i może to sprawiać ból. Po ćwiczeniu również wstawaj powoli. Wykonuj je 3 razy w ciągu tygodnia.

Poniżej możecie zobaczyć film, niestety jest on w języku japońskim. Pozwala jednak zobaczyć jak poprawnie powinniśmy przyjąć postawę podczas wykonywania ćwiczenia metodą Fukutsudzi.

Źródło artykułu: http://www.healthgoesup.com/articles/10525/1/mystery-dr-fukutsuji-can-lose-weight-5-minutes-1.html

Podobne artykuły