5 błędów, które popełniasz w ciągu nocy i są one przyczyną przyrostu wagi

Czy kiedykolwiek próbowałaś schudnąć, ale to po prostu nie działało? Może to mieć wiele wspólnego z Twoimi nocnymi nawykami. To być może przez nie Twoje odchudzanie nie przynosi odpowiednich skutków. Zobacz pięć najczęściej popełnianych nocnych błędów, które powodują przybieranie na wadze.

1. Brak posiłku na 2 godziny przed snem

Kiedyś mówiono, że kolację należy zjeść najpóźniej o godzinie 18. Dzisiaj wiemy, że to mit i stosujemy się do reguły dwóch godzin. Oznacza to, że ostatni posiłek powinien być zjedzony na dwie godziny przed snem. Jednak gdy prowadzimy nocny tryb życia często zapominamy o tej zasadzie. Zjemy kolację o 20, potem kładziemy się spać o 2 nocy na pusty żołądek. To gorsze niż jakbyśmy zjedli coś przed samym snem. Przerwy pomiędzy posiłkami nie mogą być tak długie.

Dlatego w takich przypadkach powinniśmy zaplanować sobie nocny posiłek. Powinno być to coś lekkiego np. serek wiejski z warzywami. Jednak powinien on się pojawić, optymalnie na dwie godziny przed pójściem do łóżka.

2. Zbyt mocno najadasz się na kolację

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, kolacja powinna być lekkostrawna i nie duża. Gdy zjemy dużo kalorii przed snem w czasie snu nasz organizm będzie musiał pracować aby je spalić, ale wtedy nie ponosimy aktywności fizycznej, która by to umożliwiła. Dlatego nie spalamy wszystkich kalorii. Przez to przybierasz na wadze.

Dlatego pamiętaj o tym by podczas kolacji unikać ciężkostrawnych rzeczy np. pieczonych mięs, dojadania tego co zostało z obiadu itd. Na kolację lepiej również nie jeść owoców, zawierają one cukier, który przed snem nam nie jest potrzebny. Owoce najlepiej jeść ostatni raz na podwieczorek.

3. Pijesz alkohol przed snem

Wiemy, że miło jest wypić sobie kieliszek wina przed snem. Nie jest to jednak dobre ze względu na naszą wagę. Dlaczego? Alkohol zatrzymuje wodę i powoduje, że tłuszcz, który spożywamy jest od razu odkładany. Dlatego pijąc wino i jedząc kolację czy przekąski do filmu tak naprawdę szkodzimy swojej wadze i przyczyniamy się do jej wzrostu.

4. Brak aktywności wieczorem

Wieczorem masz ochotę najchętniej położyć się na kanapie, coś zjeść i obejrzeć serial? To bardzo zły nawyk. Aby wykorzystać ten czas bardziej aktywnie trzeba poświęcić czas i chęci. Wymaga to również pewnego kieratu, który trzeba sobie narzucić. Ale gdybyś wyszła na spacer na tą godzinkę wieczorem to nie dość, że byś spaliła kalorie, o jeszcze lepiej byś spała. Organizm dotleniony śpi przecież dużo lepiej.

5. Zbyt duża temperatura w pomieszczeniu

W sypialni temperatura powinna być niższa niż w innych pomieszczeniach. To podkręca metabolizm podczas snu. Dlatego możesz chudnąć nawet podczas spania. Wszystko dlatego, że nasz organizm musi poświęcić więcej energii na ogrzanie ciała. Dlatego optymalna temperatura do spania to 18-20 stopni.

 

Skomentuj

5 błędów, które popełniasz w ciągu nocy i są one przyczyną przyrostu wagi