13 sygnałów, że poziom cukru w Twojej krwi jest zbyt wysoki!

Poziom cukru we krwi wskazuje na to ile glukozy w niej się znajduje. Glukoza jest głównym źródłem energii dla większości komórek w naszym organizmie.  Dostarczamy jej poprze to co jemy. Hiperglikemia czyli wysoki poziom cukru we krwi powodowany jest przed dwa czynniki, dlatego rozróżniamy dwa różnice cukrzycy.

Długotrwałe utrzymanie się wysokiego poziomu glukozy we krwi powoduje poważne problemy. Powoduje to zaburzenia w funkcjonowaniu narządów, które niezbędne są do utrzymania naszego życia w tym nerek czy serca. Może też prowadzić do zawału serca czy udaru.

Przyczyny

  1. przejadanie się, przekąski pomiędzy posiłkami
  2. niektóre leki jak sterydy
  3. nadmierne leczenie niskiego poziomu cukru we krwi
  4. nie przyjmowanie leków na cukrzycę lub jej niezdiagnozowanie
  5. niewystarczająca ilość ruchu
  6. przeziębienia
  7. odwodnienie

Główne oznaki wysokiego poziomu cukru we krwi

  1. Nadmierne pragnienie
  2. Poddenerwowanie
  3. Suchota w ustach
  4. Impotencja
  5. Sucha skóra
  6. Ciągły głód
  7. Nadmierny przyrost masy ciała
  8. Niezdolność skupienia się
  9. Powolne gojenie się ran
  10. Częste oddawanie moczu
  11. Rozmyty obraz
  12. Zmęczenie
  13. Powtarzające się zakażenia

Jak obniżyć poziom cukru we krwi

Po pierwsze zwróć uwagę na IG czyli indeks glikemiczny pokarmów, które spożywasz. Indeks glikemiczny określa jak szybko zwiększy się stężenie glukozy we krwi po spożyciu produktu. Im mniejszy IG tym mniejszy będzie wzrost. IG określany jest w licznie do 100.

Produkty o niskim indeksie glikemicznym

Produkty o niskim IG to takie, które mieszczą się w przedziale od 0 do 54. Powinny być one spożywane codziennie, a należą do nich m.in.:

  1. Jajka – 0
  2. Kawa, herbata – 0
  3. Owoce morza – 0
  4. Sery tłuste – 0
  5. Śmietana – 0
  6. Wołowina – 0
  7. Awokado – 10
  8. Cukinia – 15
  9. Cebula – 15
  10. Fasola – 15
  11. Grzyby  – 15
  12. Kapusta – 15
  13. Szpinak – 15
  14. Czekolada gorzka – 20
  15. Humus – 25
  16. Buraki czerwone – 30
  17. Czosnek – 30
  18. Gruszka – 30
  19. Mleko – 30
  20. Pomidory – 30
  21. Ciecierzyca – 35
  22. Jabłka – 35

Więcej produktów wraz z indeksem glikemicznym znajdziecie tutaj. Pamiętaj jednocześnie aby unikać produktów, które mają indeks glikemiczny powyżej 70. Te absolutnie musisz na razie odrzucić. Wystarczy, że zanim przygotujesz posiłek sprawdzisz sobie IG produktów, które zamierzasz wykorzystać. Możesz też od razu sprawdzić produkty, które najczęściej spożywasz.

Zobacz również
Skomentuj

13 sygnałów, że poziom cukru w Twojej krwi jest zbyt wysoki!