Zobacz dlaczego warto chodzić po schodach!

Zdrowie Data publikacji: 09 września 2018

Chodzenie po schodach to czynność, która jest bardzo dobra dla zdrowia. Już przez 15 minut chodzenia po schodach może stracić 250 kcal. Dlatego jeśli tylko możesz, wybierz schody zamiast windy!

Odchudzanie

Chodzenie po schodach jest bardzo dobrym ćwiczeniem. Przez kwadrans takiej aktywności fizycznej możesz spalić 250 kcal. To naprawdę dużo! Dla porównania, aby spalić taką samą ilość kalorii musiałabyś chodzić dwie godziny na kijkach lub zapisać się na pół godzinne zajęcia z aerobiku. Dlatego jeśli chcesz być szczupła, chodź po schodach! Aby zwiększyć ilość spalonych kalorii należy zastosować trening interwałowy. Polega to na zmianie ilości wysiłku, kilka pięter wbiegamy szybko, następne wolniej i tka na zmianę zmieniając tempo.

Mięśnie

Chodzenie po schodach nie tylko pomaga schudnąć, ale wzmacnia mięśnie i zarazem je modelu. Dzięki temu twoje uda, pośladki czy łydki będą zgrabne i jędrne :) Chodzenie po schodach usprawnia krążenie krwi, a to zapobiega powstawaniu żylaków na nogach! Możesz wzmocnić trening i chodzić pod wa schodki na raz.

Zadbaj o swoje serce

Aktywność fizyczna, którą bez wątpienie jest chodzenie po schodach, przyśpiesza pracę serca. Naczynia krwionośne rozszerzają się, a to poprawia ukrwienie mięśnia sercowego. Tak samo jak każda aktywność fizyczna wzmacnia ona odporność!

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły