3 lutego 2017

Zobacz dlaczego powinnaś jeść 3 jajka dziennie!

Jajka miały przez lata złą opinię. W okresie PRL-u obwiniano je za podwyższanie poziomu cholesterolu. Zła opinia, którą zyskały pokoju to dzisiaj, ale dzisiaj nasza wiedza jest większa i wiele mitów na temat jajek zostało obalonych.

Badania na Uniwersytecie Harvarda przeprowadzone zostały na grupie ponad 120 tysięcy kobiet i mężczyzn w średnim wieku. Pokazują one, że jedzenie nawet więcej niż 7 jajek tygodniowo nie wpłynęło w żaden negatywny sposób na ich zdrowie, cholesterol czy ryzyko zachorowania na choroby serca. Amerykańskie Stowarzyszenie Zapobiegania Chorobom Serca ogłosiło za to, że jedzenie nawet 10 sztuk jajek dziennie nikomu nie zaszkodzi. Wielu dietetyków idzie również o krok dalej i zaleca jedzenie jak w tym przypadku nawet 3 jajek dziennie.

Warto też pamiętać, że jajka są wyjątkowo i nie ma drugiego takiego produktu, który posiadałby podobny skład. Jajka zawierają białko o niesamowitej przyswajalności. Do tego wszystkie aminokwasy, które są nam potrzebne i zdrowe tłuszcze. Posiada również witaminy z grupy B oraz Witaminę A, D, E i K. Do tego też magnez, fosfor, żelazo, potas i wapń. Jajka są też bogatym źródłem lecytyny, która poprawia pracę mózgu. Krótko mówiąc, są po prostu świetnym elementem diety dostarczającym najważniejszych dla naszego zdrowia składników.

Zalety jedzenia jajek

Składniki odżywcze

Tak jak wspomnieliśmy już wcześniej, jajka są bogatym źródłem cennych składników odżywczych. Jeśli będziecie je spożywać po porostu będziecie czuć się zdrowiej, lepiej i pełni energii. To dlatego, że uzupełnicie ich braki w swoim organizmie.

Cholesterol 

Wbrew mitom jajka zawierają cholesterol, ale dobrego typu czyli HDL. Nie jest on niebezpieczny dla zdrowia, a wręcz przeciwnie. Zmniejsza poziom złego cholesterolu i tym samym zmniejsza ryzyko chorób serca.

Cholina

Już pewnie o niej słyszeliście bo pojawiała się, w niektórych naszych artykułach. Cholina jest składnikiem odżywczym, który stymuluje rozwój mózgu i poprawia pamieć. Jest bardzo istotna zwłaszcza dla kobiet w ciąży, aby dziecko w łonie matki miało do niej dostęp.

Dobry wzrok

Jajka również dobrze wpływają na Twój wzrok. To dlatego, że zawierają dużo luteiny i zeaksantyny, które obniżają poziom chorób związanych ze wzrokiem gdy się starzejemy. Jedzenie regularnie jajek może zmniejszyć ryzyko zaćmy nawet o 50%.

Mięśnie i kości

Białko, witamina D, wapń to niezbędne składniki dla rozwoju tkanki mięśniowej i są budulcem kości. Do tego zawiera witaminę D, która sprawia, że wapno przyswaja  się lepiej.

Odchudzanie

Jajka sprzyjają odchudzaniu. Ich bogactwo składników odżywczych i genialnie przyswajalne białko sprawiają, że dłużej czujemy się nasyceni. Jajka powinny być elementem każdej diety odchudzającej.

Jak to jest z tym mitem cholesterolu w jajkach

Musimy pamiętać, że tylko część cholesterolu, który mamy w organizmie pochodzi z pożywienia. Większość produkuje nasza wątroba, nawet 1000-2000 mg cholesterolu dziennie. Jedno jajko ma zaledwie 180mg cholesterolu. Warto też pamiętać, że cholesterol jest potrzebny w naszym organizmie. Jednak tak jak ze wszystkim pojawiają się problemy gdy jest go po prostu zbyt dużo. Jednak gdy mamy zdrową i urozmaiconą dietę to taki problem nas nie powinien dotyczyć.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.