22 lutego 2021

Wiosna już wita – dlaczego warto jeździć na rowerze?

Pora wyrwać się z zimowego snu. Znów zacząć zażywać aktywności fizycznej i zrzucić kilogramy zgromadzone przez zimę. Jednym z wiosennych źródeł ruchu może być jazda na rowerze.

Wiosenne przejażdżki rowerem wśród budzącej się do życia przyrody może być bardzo dobrym sposobem na poprawę naszej kondycji psychicznej, ale i również fizycznej. Jazda na rowerze ma bowiem wiele zalet, o których chcielibyśmy dzisiaj Wam powiedzieć.

Jazda na rowerze jest dobra dla osób ze znaczną otyłością

Jazdą na rowerze powinny zainteresować się osoby z większą wagą. Jazda na rowerze nie nadwyręża stawów w takim stopniu jak choćby bieganie. Dlatego jest to dobry sposób, aby obniżyć masę ciała do poziomu, który pozwala nam w bezpieczny sposób wprowadzić kolejne bardziej obciążające nasze stawy aktywności fizyczne.

Pamiętać przy tym należy, że sama przejażdżka w weekend nie wystarczy. Trening powinien być odpowiednio ciężki. Dlatego należy zadbać o prędkość i zróżnicowanie trasy by zawierała częste wzniesienia i spadki, co zapewni nam odpowiednie interwały podczas treningu na rowerze.

Jazda na rowerze pomaga schudnąć

Czy wiesz, że podczas godziny jazdy na rowerze w rekreacyjnym tempie możesz spalić nawet 300 kcal? Jeśli zwiększysz intensywność jazdy ilość tą bardzo łatwo możesz podwoić. Jazda na rowerze nie jest zatem dużo mniej skuteczna od biegania. Warto jednak wspomnieć ponownie o tym, że mniej obciąża stawy, a więc będzie dużo lepszym wyborem dla osób z nadwagą, które chcą zacząć trenować.

Oczywiście nie należy zapomnieć o diecie. Mimo dołączenia treningów podstawowym elementem chudnięcia jest deficyt kaloryczny. Musimy więc spożywać mniej kalorii niż spalamy.

Podczas jazdy na rowerze pracują różne grupy mięśni

Jazda na rowerze nie wzmacnia jedynie naszych nóg. Oczywiście są one najmocniej obciążone i trening na rowerze będzie miał największy wpływ właśnie na nie. Jednak podczas jazdy na rowerze pracują również inne mięśnie.

Wzmacniamy nasze biodra, mięśnie grzbietu i mięśnie brzucha. Podczas jazdy na rowerze sporą pracę muszą również wykonać mięśnie rąk. Zwłaszcza gdy wybierzemy się rowerem górskim w trudniejsze tereny leśne do czego zachęcamy. Taki trening da nam większe efekty niż rekreacyjna jazda drogami rowerowymi.

Na jeździe korzysta również nasz kręgosłup, ale tutaj musimy pamiętać o odpowiedniej pozycji na rowerze. Jeśli bolą Cię plecy po wycieczce na rowerze może to być znak, że kierownica jest zbyt nisko, a siodełko zbyt wysoko i kręgosłup jest nadmiernie obciążony. W ustawieniu prawidłowej wysokości siodełka i kierownicy mogą pomóc nam pracownicy sklepu rowerowego. Pomocna może być również rada dotycząca wyboru roweru, jeśli mamy problemy z plecami. Rowery miejsce będą posiadały wygodniejszą pozycję za kierownicą.

Jazda na rowerze wzmacnia płuca i serce

Jazda na rowerze bardzo dobrze wpływa na naszą wydolność. Poprawia funkcjonowanie układu krążenia i układu oddechowego. Im większy wysiłek podczas treningu tym szybciej będzie rosła nasza wytrzymałość.

Podczas jazdy na rowerze wzrasta tętno i krew krąży szybciej. Nasze płuca są lepiej dotlenione. Wysiłek jest długotrwały, a to sprawia, że rośnie nasza energia i poprawia się nasze samopoczucie. Z czasem również codzienne zwykłe funkcjonowanie staje się dla nas łatwiejsze, a wejście na trzecie piętro odbywa się bez zadyszki.

Jazda na rowerze pomaga pozbyć się cellulitu

Cellulit jest problemem wielu kobiet. Tak zwana „pomarańczowa skórka” sprawia, że tracimy pewność siebie i spada samoocena. Nie czujemy się komfortowo ubierając strój kąpielowy podczas wakacji. Wiosna to odpowiedni czas, aby o to zadbać i na lato pokazać się w najlepszej formie.

Dzięki temu, że trening rowerowy głównie sprzyja utracie tkanki tłuszczowej na nogach i brzuchu, możemy zmniejszyć cellulit.

Dlaczego jeszcze warto jeździć na rowerze?

Skupiliśmy się tutaj na zdrowiu, ale jeżdżenie na rowerze ma dużo innych zalet, zwłaszcza gdy mieszkamy w dużym mieście. Rower jest dużo tańszym środkiem lokomocji niż samochód. Pozwala nam szybciej przedostać się do pracy bez stania w korkach. Jego naprawy są dużo tańsze, a jego parkowanie dużo łatwiejsze.

Nie powoduje również zanieczyszczenia środowiska. Jest też dużo wydajniejszy niż przemieszczanie się pieszo. Dlatego warto połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć częściej jeździć na rowerze. Wybierz go zamiast samochodu lub komunikacji miejskiej!

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.