Jak schudnąć po ciąży – 10 sposobów na utratę wagi po narodzinach dziecka

Zdrowie Data publikacji: 15 marca 2017

Dla wielu kobiet jednym z problemów, którym muszą zmierzyć się po ciąży jest powrót do dawnej sylwetki. Jest to niezbędne dla naszego dobrego samopoczucia. Dlatego dzisiaj postaramy Wam się podpowiedzieć jak schudnąć po ciąży i przedstawimy 10 sposobów, które pomogą Wam zrzucić kilogramy po ciąży.

Jak schudnąć po ciąży

1. Karmienie piersią

Nic nie zastąpi dziecku pokarmu matki, ale to tylko jeden z powodów, dla których warto karmić. Drugim jest nasza sylwetka. Wraz z akumulacją tłuszczu w czasie ciąży, wiele matek doświadcza wzrostu insulinooporności oraz stężenia lipidów i trójglicerydów. Kamienie piersią odgrywa kluczową rolę w odwróceniu tych zmian. Pomaga wyzerować metabolizm po ciąży. Oznacza to, że karmienie piersią pomaga spalić dodatkowe kalorie i zmniejszyć ilość przechowywanej tkanki tłuszczowej. Według badań opublikowanych w 2008 roku w American Journal of Clinical Nutrition karmienie piersią pomaga zrzucić nadwagę w pół roku po porodzie.

2. Spacery

Nie musisz od razu chwytać się za ciężkie ćwiczenia. Wystarczą spacery z wózeczkiem, które będą dobre dla Twojego dziecka oraz Twojej sylwetki. Poprawia to również układ sercowo-naczyniowy, a przecież mamy teraz dla kogo o siebie dbać. Badania opublikowane w MCN: The American Journal of Maternal / Child Nursing dowodzą, że kobietom dużo łatwiej jest odbywać spacery i aktywność fizyczną gdy mają ku temu towarzystwo. Więc przekonaj do wspólnych spacerów koleżanki albo partnera. Kobiety takie zazwyczaj zrzucały nadwagę w rok po porodzie.

3. Ćwiczenia przez 30 minut dziennie

Po około trzech miesiącach po porodzie organizm jest już gotowy do rozpoczęcia ćwiczeń fizycznych. W rzeczywistości ćwiczenia fizyczne wykonywane regularnie są najlepszym sposobem na szybki powrót do formy po ciąży. Badania opublikowane w 2013 roku w International Journal of Obesity informują, żę ćwiczenia fizyczne oraz intensywna dieta i obiektywne cele są najskuteczniejszą strategią odchudzania dla kobiet po porodzie.

Nie musisz od razu się katować, skup się na prostych ćwiczeniach np. deska, nożyce, przysiady. Możesz też zapisać się na jakieś zajęcia jogi lub tańce.

4. Nawadniaj swój organizm

Gdy próbujesz schudnąć jest jedna zasada, której powinnaś się trzymać. Jest nią utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia ciała przez picie dużej ilości wody dziennie. Powinna to być dobrej jakości woda, najlepiej mineralna woda butelkowana. Woda pobudza termogenezę organizmu, która pomaga zwiększyć metabolizm i pomóc w spaleniu zbytecznych kalorii. W 2010 roku badania przeprowadzone przez American Chemical Society, że kobiety pijące jedynie po szklance wody przed każdym posiłkiem już uzyskiwały dużo lepsze efekty od tych, które tego nie robiły. Optymalnie jest pić ok. 1,5 litra wody dziennie. Przekłada się to na 8-10 szklanek wody dziennie.

5. Opanowywanie stresu

Stres to coś co często towarzyszy młodej mamie. Stawiamy siebie w zupełnie nowej roli. Jest to dla nas coś nowego i nieznanego więc często generuje również stres. Jeśli jednak chcesz skutecznie schudnąć ważne jest to by kontrolować swój stres i nie zamartwiać się.

6. Jedz zdrowo

Nie bez znaczenia jest również zdrowa, zrównoważona dieta, która pozwala nam schudnąć. Pamiętaj, że produkujesz teraz pokarm również dla dziecka więc nie możesz się głodzić bo szybko doprowadzisz się do anemii i skrajnych sytuacji. Dlatego jedz zdrowo. Korzystaj z warzyw i owoców. Nie unikaj też węglowodanów, ale możesz zamienić je na zdrowsze, pełnoziarniste produkty. Staraj się ograniczać fastfoody oraz gotowe posiłki. Staraj się jak najwięcej gotować, zdrowo, nie wykorzystując gotowych półproduktów. Unikaj też produktów, które są źródłem pustych kalorii jak cukier, słodkie napoje itd.

7. Jedz płatki owsiane na śniadanie

Pomijanie śniadania oraz jakiegokolwiek posiłku nie jest wskazane jeśli chcesz się skutecznie odchudzać. Dobrym pomysłem na śniadanie są płatki owsiane, które są bogatym źródłem błonnika. Dzięki niemu dłużej czujesz się syta oraz jest Ci się łatwiej wypróżniać. Płatki owsiane też zwiększają jakość mleka, którą produkujesz.

8. Sen

Dla młodej mamy takie coś jak sen prawie nie istnieje, dlatego powinnaś się starać korzystać z możliwości i spać jak najdłużej. Mała ilość snu negatywnie wpływa na naszą wagę. Już mniej niż 5 godzin snu dziennie zacyzna sprawiać, że tyjemy. To też prosta droga do szybkiego denerwowania się i stresu, podczas którego jest produkowany hormon stresu czyli kortyzol. On również powoduje wzrost tkanki tłuszczowej. Dlatego zamiast pracować gdy dziecko śpi staraj się w tym czasie również spać. Rozdziel obowiązki nocne razem ze swoim partnerem abyś nie tylko ty musiała wstawać w nocy. Wystarczy, że przyniesie dziecko i położy obok piersi, a ty bez odrywania się od snu możesz je nakarmić. Postaraj się również jak najczęściej korzystać z pomocy rodziny i przyjaciół aby mieć czas na odpoczynek.

9. Okłady brzucha

Okłady brzucha po porodzie to sposób stosowany od wieków i również możesz go wypróbować po swojej ciąży. Takie okłady pomagają zmniejszyć tkankę tłuszczową po ciąży. Okłady możesz robić z nagrzanego ręcznika albo namoczonego w ciepłej wodzie. Takie okłady są również przyjemne i pomagają się odprężyć co zmniejsza jednocześnie stres. Pomagają też na bóle, które mogą się pojawić po ciąży.

10. Zwracaj uwagę na przekąski

Na pewno będziesz miała ochotę na przekąski. To normalne, że kobiety karmiące częściej dopada uczucie głodu. Zwracaj jednak wtedy uwagę na to po co sięgasz. Niech nie będą to fastfoody czy inne słone przekąski, słodkie batony, ciastka czy gazowane napoje. Najlepiej aby były to zdrowe warzywa oraz owoce, orzechy, ciastka owsiane i inne zdrowe przekąski, których dzisiaj w sklepach jest już pełno.

Źródło artykułu: http://www.top10homeremedies.com/pregnancy/top-10-tips-lose-weight-post-pregnancy.html

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły