Spotkania całego zespołu, negocjacje z kontrahentami, szkolenia wewnętrzne, zebrania kierowników działów… to tylko niektóre wydarzenia, które odbywają się w salach konferencyjnych. Zastanawiasz się, jak ją zaprojektować w swojej siedzibie? Co zrobić, aby stała się wizytówką Twojego biznesu, a jednocześnie funkcjonalną przestrzenią użytkową? Oto kilka inspiracji opartych o najnowsze trendy w świecie architektury wnętrz.
To, jaką postać przybierze Twoja sala konferencyjna, zależy od kilku kluczowych kwestii, takich jak:
Niemniej jednak, są pewne wymagania, o których musisz pamiętać bez względu na możliwości techniczne i finansowe.
Jak wydzielić przestrzeń na salę konferencyjną?
Nowoczesne biura są najczęściej oparte o tzw. open space’y. Chodzi o duże, otwarte przestrzenie, które zapewniają pracownikom lepszą integrację oraz przełamują poczucie „zamknięcia w czterech ścianach”. Teoretycznie można by po prostu ustawić w jednej części takiego wnętrza ustawić duży stół oraz krzesła i potraktować ją jako „salę konferencyjną”. Problem w tym, że spotkania, które odbywają się w tym miejscu często mają charakter zamknięty i po prostu wymagają prywatności.
Rozwiązaniem, które pozwoli ją zapewnić, a jednocześnie nie przytłoczy powierzchni biura, jest zastosowanie eleganckich przeszkleń, również w wersji mobilnej. Szklane ściany, które otoczą ze wszystkich stron przestrzeń na spotkania, to pragmatyczne, a zarazem designerskie rozwiązanie.
Co ważne, takie szklane konstrukcje mogą powstać relatywnie niewielkim nakładem finansowym, a jednocześnie zapewnić pełną stabilność pracy – wystarczy sięgnąć po wysokiej jakości szkło hartowane oraz specjalne okucia, np. z oferty Womet.
Co powinno się znaleźć w nowoczesnej sali konferencyjnej?
W większości biur sprawdzi się klasyczny układ sali konferencyjnej – a więc ten z dużym stołem (na kilkanaście osób lub nieco więcej) oraz krzesłami. Jeśli wiesz, że posłuży ona przyjmowaniu większej liczby gości, stoły możesz ustawić „w podkowę” albo zmienić układ na ten z krzesłami ustawionymi w stronę podestu.
Urządzając salę konferencyjną, zadbaj o:
W sali konferencyjnej – jako że będzie zapewne drugim po recepcji miejscem, w którym będziesz przyjmować kontrahentów – nie może również zabraknąć elementów związanych z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Umieszczenie logotypu na ścianie lub powieszenie plakatu / fototapety nawiązujących do wizerunku marki zadziała na korzyść.