Program dla agentów ubezpieczeniowych czy CRM ubezpieczeniowy?

Technologie Data publikacji: 28 lutego 2023

Program dla agentów ubezpieczeniowych i system CRM to narzędzia, które coraz częściej wykorzystywane są w wielu multiagencjach. Aplikacje te mają wiele funkcjonalności, które ułatwiają codzienne prowadzenie działalności. Jednak, które rozwiązanie jest lepsze?

Czym jest program dla agentów ubezpieczeniowych?

Program dla agentów ubezpieczeniowych wspiera codzienne funkcjonowanie agencji ubezpieczeniowych. Tego typu rozwiązania koncentrują się przede wszystkim na potrzebach pracowników:

  • ułatwiając obsługę klientów,
  • usprawniając przepływ informacji,
  • eliminując rutynowe czynności obsługowe.

Aplikacje dedykowane dla agentów ubezpieczeniowych zazwyczaj mają również wbudowane kalkulatory, które pozwalają na sprawne przygotowanie ofert. Ale to nie wszystko. Program dla agentów ubezpieczeniowych może także:

  • przypominać pracownikom o zadaniach obsługowych,
  • pozwalać na automatyczną wysyłkę powiadomień, które mogą dotyczyć zarówno polis wygasających, jak i terminów zbliżających się płatności,
  • przechowywać dane w jednym miejscu, dzięki czemu cały zespół ma łatwy dostęp do potrzebnych informacji,
  • pozwalać na skuteczną kontrolę płatności.

Program dla agentów ubezpieczeniowych a CRM ubezpieczeniowy

Czy program dla agentów ubezpieczeniowych to CRM ubezpieczeniowy? Nie. Choć niektóre programy w swoich funkcjonalnościach posiadają wkomponowany CRM – a ten ułatwia zarządzanie relacjami. Jaka jest, więc podstawowa różnica między programem dla agentów ubezpieczeniowych a systemem CRM? Polega ona na tym, że ubezpieczeniowy CRM nadaje priorytet relacjom między klientem a agentem, podczas gdy systemy sprzedażowe dla agentów ubezpieczeniowych pomagają organizować, usprawniać i zarządzać codziennymi działaniami agencji ubezpieczeniowej. Czy jednak można określić, które z tych narzędzi jest lepsze? Rozwiązania oferowane przez obie typu aplikacje zbierają i przechowują dane o klientach. Ale kluczowe znaczenie ma to, w jaki sposób agent ubezpieczeniowy wykorzystuje te informacje. Czy chce przyciągać przyciągania potencjalnych klientów? A może chce poprawić wydajność obsługi?

Co wybrać? Program dla agentów ubezpieczeniowych czy CRM?

Program dla agentów ubezpieczeniowych czy CRM? Przed podjęciem tej decyzji warto zweryfikować to czy chcemy, by oprogramowanie ubezpieczeniowe pomagało nam tylko w codziennych zadaniach obsługowych, czy też potrzebujemy rozwiązań, które skupiają się na zarządzaniu relacjami z klientami. Wynika to z tego, że jednym z najważniejszych rozwiązań dostarczanych przez CRM ubezpieczeniowy jest między innymi automatyzacja działań marketingowych. Z drugiej strony narzędzia takie jak program dla agentów ubezpieczeniowych zwiększają produktywność pracowników. Co więcej, nie tylko przechowują podstawowe dane o klientach, ale także dostarczają informacji na temat tego, co się dzieje wewnątrz agencji ubezpieczeniowej. Warto też zdawać sobie sprawę, że na rynku znajdziemy aplikacje, które z powodzeniem łączą w sobie funkcje obu narzędzi. Jednym z nich jest program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent. System ten posiada sprawdzone rozwiązania, które ułatwiają wykonywanie codziennych czynności agencyjnych. I co istotne, jego użytkowanie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Niezależnie od tego jak bardzo rozbudowany jest zakres funkcjonalności czy też oferta sprzedażowa użytkownika – za wszystko zapłaci jedną, taką samą cenę.

Podobne artykuły