Najpopularniejsze sztuczki w reklamach żywności – zobaczcie jak nas oszukują

Lifestyle Data publikacji: 05 listopada 2023

Reklamy żywności kuszą nas perfekcyjnym wyglądem produktów: lśniącymi warzywami, soczystymi stekami i puszystymi ciastami. Jednak za błyszczącą fasadą kryją się często techniki, które mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Oto niektóre z najpopularniejszych sztuczek, dzięki którym reklamowana żywność wygląda nieodparcie.

1. Sztuczne parowanie

W reklamach często widzimy gorące dania, z których unosi się para, co ma sygnalizować ich świeżość i gorący, apetyczny wygląd. W rzeczywistości para często jest efektem „dymu” wytworzonego przez mokrą watę lub inne substancje, które są podgrzewane i umieszczane za kamerą.

2. Lody, które nie topnieją

Lody w reklamach zachowują swój kształt przez długi czas, pozostając idealnymi nawet pod gorącymi studiami oświetleniowymi. Sztuczka? Zamiast prawdziwych lodów używa się często substancji takich jak ziemniaczane puree zmieszane z syropem kukurydzianym, które wyglądają apetycznie, ale są odporne na ciepło.

3. Mleko, które nie jest mlekiem

Zastanawialiście się kiedyś, jak to możliwe, że płatki śniadaniowe w reklamie nie robią się mokre i nie zmieniają koloru? Sekret tkwi w „mleku”, które najczęściej jest mieszaniną kleju i wody, dającą efekt gęstego i białego płynu, w którym płatki pozostają chrupiące.

4. Grillowane paski na mięsie

Soczysty stek z wyraźnymi liniami od grilla to marzenie wielu smakoszy. W reklamach uzyskanie takiego efektu często wymaga użycia czarnego koloru kosmetycznego lub nawet drewnianego węgla, który jest malowany bezpośrednio na „grillowanych” produktach.

5. Cytrusy pełne soku

Kiedy reklama przedstawia wyciskanie soku z cytrusów, owoce te często wydają się być wyjątkowo soczyste. Sztuczka? Przed wyciśnięciem soku, cytrusy są wstrzykiwane żelatyną lub inną galaretką, aby sok wydobywał się wolniej i bogato podczas wyciskania.

6. Perfekcyjne pianki na napojach

Kawa czy piwo z piękną, trwałą pianką to kolejny częsty widok w reklamach. Aby osiągnąć ten efekt, do napojów dodaje się środki powierzchniowo czynne jak detergenty, które stabilizują pianę, czyniąc ją bardziej wyrazistą i długotrwałą.

7. Mokre owoce i warzywa

Lśniące owoce i warzywa wyglądają na świeże i zdrowe, ale ich połysk często nie jest naturalny. Woda szybko wysycha, dlatego stosuje się glicerynę lub oleje, które dają efekt trwałego mokrego blasku.

Podobne artykuły