24 sierpnia 2017

Co można, a czego nie powinno się jeść na śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Musimy zatem bardzo rozważnie do niego podejść. Dzisiaj przedstawimy Wam kilka produktów, które na śniadanie warto jeść oraz takich, których nie powinniśmy spożywać o tej porze dnia.

Co warto jeść na śniadanie?

Owies to bogate źródło błonnika, który poprawia trawienie i daje energii na długi czas. Dlatego owsianka jest świetnym pomysłem na śniadanie. Tak samo jak jajka, które dostarczają potrzebnego białka i również na długo hamują uczucie głodu.

Może Cię to zdziwić, ale orzechy włoskie to również świetny sposób na śniadanie. Mają dużo selenu, który niweluje działanie kwasów żołądkowych i stabilizuje pH organizmu. Świetnie na śniadania nadają się też produkty gryczane np. naleśniki z mąki gryczanej czy pełne ziarna zbóż.

Czego nie jeść na śniadanie?

Pomidory mają duże ilości kwasu taninowego, który zwiększa produkcję kwasów żołądkowych. Chociaż lubimy je do kanapek to lepiej nie jeść ich na pusty żołądek. Tak sama kawa czy herbata, po które sięgamy co rano nie wpływają dobrze na nasz żołądek również zwiększając produkcję kwasów żołądkowych. Oczywiście do tego samego grona zaliczymy owoce cytrusowe, mają dużo witamin, ale z rana ich kwaśny odczyn nie będzie dla nas zbyt dobry.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.