Nie mogę wytrzymać na diecie… kilka porad, które Ci to ułatwią!

Kategoria: Zdrowie
Data publikacji: 2017-09-03

Utrzymanie diety nie jest łatwym zadaniem. Wielu z nas się to po prostu nie udaje. Mimo podjęcia sobie przyrzeczenia często sięgamy po przekąski, których nam brakuje. Jemy więcej posiłków niż powinnyśmy i przez to dieta nie przynosi zadowalających efektów. Jak sobie z tym poradzić?

1. Wyprowadź słodycze w domu

Gdy będziesz miała je pod ręką najprawdopodobniej po nie sięgniesz. Dlatego najlepszym sposobem na to by wstrzymać się od jedzenia słodyczy jest po prostu nie posiadanie ich w zasięgu ręki. Oddaj słodycze komuś innemu i nie kupuj ich ani nie trzymaj w domu. To naprawdę Ci ułatwi sprawę.

2. Jedz regularnie

Nieregularne spożywanie posiłków to jeden z głównym błędów, który popełniamy na diecie. Przez to nie chudniemy, a wręcz tyjemy. Dlatego jedz regularnie o stałych porach, dzięki temu nie będziesz głodna i nie będziesz sięgać po przekąski. Posiłki powinny pojawiać się co 3h.

3. Nie głoduj

Jedz takie porcje posiłków aby nie czuć się głodną. Dzięki temu nie będziesz sięgać po dodatkowe przekąski, ani nie będziesz męczyć się przebywając na diecie. Pamiętaj, że tak naprawdę możesz jeść więcej niż przed dietą. Liczy się bowiem to co jesz, a nie ile tego jesz.

4. Pij wodę

Woda nie tylko oczyszcza organizm z toksyn, ale też sprawia, że nie czujemy się tak głodni. Do tego odpowiednia ilość pitej wody zapobiega jej retencji w organizmie.

5. Nie idź głodna spać

Posiłek przed snem jest dużo lepszym wyjściem niż pójście spać na głodniaka. Najważniejsze jest to, że powinien on pojawić się 2h przed snem. Dlatego jeśli chodzisz spać o 3 rano to nie ma nic złego jeśli zjesz coś lekkiego między 12 a 1 w nocy.

6. Nie odmawiaj sobie wszystkiego

Wiele słodyczy mają swoje zdrowsze odpowiedniki. Warto więc je kupić albo sobie je po prostu zrobić w domu. Takie fit słodycze dadzą Ci tego czego potrzebujesz, czyli słodkiego smaku. Dzięki temu będzie Ci łatwiej utrzymać się na diecie.

7. Miej gotowe awaryjne przekąski

Gdy nie dajesz już rady i musisz coś przekąsić to miej w domu zawsze coś zdrowego co w takiej sytuacji możesz zjeść. Mogą to być owoce, zdrowe pełnoziarniste ciasta lub batoniki owocowe bez cukru. Możesz nawet zjeść 2-3 kostki ciemnej naturalnej czekolady.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły