Marchew – zdrowsza gotowana czy surowa?

Niektóre warzywa są zdrowe gdy je ugotujemy. Tak jest na przykład z pomidorami, które dużo lepiej jest poddać obróbce termicznej jeśli chcemy wyciągnąć z nich jak najwięcej zdrowia. Nie jest to jednak odosobniony przypadek i kolejnym z nich może być marchew.

Marchew gotowana czy surowa?

Marchew to jedno z najzdrowszych warzyw. Beta-karoten, który zawiera jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy. Mają one zdolność zapobiegania rozwojowi chorób nowotworowych, ale również hamują procesy starzenia się komórek. Dostarcza minerałów takich jak magnez, żelazo, potas, wapń oraz witamin takich jak C, A, K czy grupy B. Jest też bogata w kwas foliowy.

Zalety spożywania marchwi 

  1. Odkwasza organizm
  2. Zawiera silny przeciwutleniacz beta-karoten
  3. Hamuje procesy starzenia się i działa przeciwnowotworowo
  4. Dobrze wpływa na wzrok
  5. Wpływa na zdrowie włosów i paznokci
  6. Poprawia trawienie
  7. Obniża poziom złego cholesterolu
  8. Nadaje skórze naturalnej opalenizny i przedłuża opaleniznę posłoneczną
  9. Stymuluje produkcję kolagenu
  10. Wzmacnia odporność

Pytanie tylko, kiedy więcej zyskamy? Jedząc marchew gotowaną czy surową? Marchew gotowana zawiera aż o 35% więcej przeciwutleniaczy niż surowa. Dotyczy to wszystkich warzyw bogatych w karoten. Należy je poddawać obróbce termicznej by nasz organizm mógł sprawnie z niego korzystać. W przeciwnym wypadku większość opuści nasz organizm podczas defekacji. Oznacza to, że marchew gotowana jest zdrowsza.

Skomentuj

Marchew – zdrowsza gotowana czy surowa?