Jak zgłosić Thermomix do naprawy?

Porady Data publikacji: 2021-11-22 / Aktualizacja: 2022-10-27

Jak zgłosić Thermomix do naprawy po wystąpieniu awarii? Firma Vorwerk udziela dwuletniej gwarancji na Thermomix TM5 i TM6. Czas ten liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży danego urządzenia. Jeśli Thermomix kupiliśmy na firmę, wtedy gwarancja wynosi tylko 12 miesięcy.

Gwarancja Thermomix – o czym warto wiedzieć?

Warto pamiętać o kilku rzeczach posiadając urządzenie Thermomix, aby nie mieć problemów z gwarancją. Po pierwsze napraw może dokonać jedynie autoryzowany serwis Vorwerk. Nie należy również używać akcesoriów, które nie są oryginalne. Jeśli takie użycie zostanie ujawnione, wtedy stracimy prawo do naprawy gwarancyjnej. W sieci można kupić wiele akcesoriów do urządzenia Thermomix, które nie są produktami firmy Vorwerk. Właśnie o takich produktach jest tutaj mowa.

Firma Vorwerk zobowiązuje nas również do okazania dowodu zakupu urządzenia, dlatego warto go zachować choćby przez czas trwania gwarancji. Na zgłoszenie usterki mamy 30 dni, w przypadku zgłoszenia jej z tytułu gwarancji po tym czasie od jej wykrycia tracimy prawo do gwarancji. Dlatego dzisiaj w tym artykule powiemy Wam, jak bardzo łatwo możecie taką usterkę zgłosić przez Internet.

Jak zgłosić usterkę Thermomix na gwarancji?

Forma Vorwerk udostępnia specjalny formularz zgłoszenia serwisowego. Warto go wypełnić w miarę szybko po zauważeniu usterki. Pamiętajmy, że mamy na to 30 dni. W przeciwnym wypadku możemy stracić prawo do gwarancji. Oczywiście nie zawsze da się określić ile czasu minęło, ale nie warto z tym zwlekać. Tym bardziej, że każda z nas chciałaby z pewnością mieć w domu sprawne urządzenie.

Formularz dostępny jest pod tym adresem: https://www.vorwerk.com/pl/pl/c/strona-glowna/uslugi/thermomix/formularz-serwisowy-dla-klienta.html

Zgłoszenia serwisowego w naszym imieniu może dokonać przedstawiciel handlowy, jednak gdy robimy to samodzielnie wystarczy, że zaznaczymy typ użytkownika jako „Klient”. Następnie podajemy swoje dane osobowe. Są one niezbędne do poprawnego przetworzenia zgłoszenia. Ważne jest również, aby podać swój numer Thermomixa.

Gdzie znaleźć numer seryjny Thermomixa?

Znajdziemy go w menu głównym wchodząc w dane techniczne. Jeśli urządzenie nie włącza się wtedy wystarczy, że je odwrócimy. Numer seryjny znajdziemy na naklejce pod urządzeniem.

Jak dostarczyć Thermomix do naprawy gwarancyjnej?

Gdy wypełnimy już formularz i opiszemy usterkę, możemy dodać załącznik. W tym miejscu możemy dodać zdjęcie uszkodzonego elementu. Ważną decyzją, którą musimy podjąć jest sposób dostarczenia urządzenia firmie Vorwerk.

Możemy wysłać je kurierem. Proces wtedy wygląda w ten sposób, że najpierw kurier kontaktuje się z nami i przywozi nam pusty karton do zapakowania Thermomixa. Nie musimy więc posiadać swojego. Pakujemy wtedy nasz Thermomix z naczyniem miksującym i pokrywką (bez innych akcesoriów) i oddajemy kurierowi. Mamy na to 15 minut, więc warto wcześniej urządzenie przygotować. Naprawione urządzenie wróci do nas kurierem. Jeśli urządzenie nie jest objęte gwarancją, wtedy koszt pełnej usługi transportowej wynosi 65 zł. Jeśli jest na gwarancji jest ona darmowa. W przypadku diagnozy urządzenia bez gwarancji zapłacimy za to dodatkowo 98,40 zł.

Możemy również zdecydować się na dostarczenie do serwisu urządzenia samodzielnie. Serwisy znajdziemy w takich miastach, jak Poznań, Wrocław, Szczecin, Łódź i Katowice.

Gdy już wypełnimy cały formularz wystarczy go wysłać i poczekać. Warto tutaj nadmienić, że firma Vorwerk deklaruje usunięcie wady na podstawie gwarancji w terminie 21 dni roboczych od dostarczenia urządzenia do punktu serwisowego. Termin ten jednak może się wydłużyć w przypadku potrzeby sprowadzenia dodatkowych części.

Nasza gwarancja na urządzenie zostaje przedłużona o czas, jaki spędziło ono w serwisie i w którym nie mogliśmy z niego korzystać. Dlatego warto sobie to zapisać w kalendarzu, aby pamiętać, że mamy wtedy więcej czasu gwarancyjnego. W przypadku napraw istotnych czas gwarancji zaczyna biec od nowa po zwróceniu towaru. Mamy więc wtedy znów 24 miesiące gwarancji.

Thermomix – co nie jest objęte gwarancją?

Zacytujemy tutaj dokument dostępny na stronie thermomix.vorwerk.pl, który dotyczy gwaranacji urządzenia Thermomix TM6. Wykluczenia z gwarancji opisuje punkt nr 9.

Gwarancją nie są objęte:


a. mechaniczne uszkodzenia urządzenia spowodowane przez użytkownika i wywołane nimi wady; 
b. uszkodzenia spowodowane czynnikami zewnętrznymi i niezależnymi od producenta;
c. uszkodzenia i wady urządzenia wynikłe na skutek:
– niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją obsługi lub wskazówkami bezpieczeństwa użytkowania, przechowywania lub konserwacji,
– samowolnych( dokonanych przez inny podmiot niż wskazane w pkt 5. serwisy, w tym przez użytkownika) napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych,

d. nieoryginalne części, lub uszkodzenia i wady urządzenia spowodowane zastosowaniem takich części;
e. części eksploatacyjne związane bezpośrednio z urządzeniem: • miarka• kopystka
• motylek
• pokrywa z uszczelką
• koszyczek z pokrywą
• osłona przed rozpryskiwaniem

Gdzie można zaczerpnąć więcej informacji? Dla Klientów dostępna jest infolinia pod numer 71 78 07 200 oraz kontakt e-mail [email protected].

Podobne artykuły